سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بانوی محجبه در انتخابات شورای شهر تورنتو شرکت می‌کند

حوزه/ بانوی محجبه مسلمان در تورنتوی کانادا، در انتخابات شورای شهر ۲۰۱۸ ثبت‌نام کرده است و اگر انتخاب شود، نخستین زن مسلمان محجبه‌ در این مقام خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از metronews، یک بانوی محجبه مسلمان در تورنتوی کانادا، در انتخابات شورای شهر ۲۰۱۸ ثبت‌نام کرده است و در صورتی که انتخاب شود، نخستین زن مسلمان محجبه‌ای خواهد بود که در کانادا در چنین مقامی فعالیت خواهد کرد.

اسما مالک که از متولیان و یکی از اعضای هیئت مدیره مدارس منطقه‌ای تورنتو است، قصد دارد در انتخابات شورای شهر شرکت کند و می‌گوید که تنها یک‌سوم اعضای شورای شهر را زنان تشکیل داده‌اند و فقط دو نفر از آنان زیر سن ۳۵سال هستند.

وی افزود: من می‌خواهم جوانان، زنان و مردم رنگین پوست، سیاه و بومی بیشتری در مقامات شهری باشند و برای همه کار کنند. همه مردم باید در شورا نماینده داشته باشند. در حال حاضر شکاف بزرگ و فاصله‌ عمیقی به چشم می‌خورد. راهکارهایی برای این مشکل وجود دارد و امیدوار به ارائه یک چهره جدید در شورا در سال آینده میلادی هستیم.

مالک که دختر یک مهاجر پاکستانی‌تبار و سومین فرزند از چهار خواهر و برادر بوده، در استان میسیساگا کانادا بزرگ شده است. وی در سال ۲۰۱۴، هنگامی که می‌خواست در هیئت مدیره منطقه‌ای مدارس تورنتو ثبت‌نام کند، هدف کمپین تعمدی اسلام‌هراسان قرار گرفت و هم‌اکنون تصمیم گرفته نخستین بانوی محجبه در شورای شهر باشد.

در حملات اسلام‌هراسی علیه وی، اعلامیه‌های ناشناسی در محوطه منتشر شده بودند و وی را متهم به حمایت از تروریسم کردند. اسلام‌ستیزان خشمگین همه جا برای او مزاحمت ایجاد کرده و تهدید می‌کردند.

مالک درباره این حادثه گفت: تجربه سختی بود و انرژی روانی زیادی از من گرفت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha