جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
در ایام کریسمس، پزشکان مسلمان کانادا بیمارستان‌ها را اداره می‌کنند

حوزه/ در اقدامی میان‌ادیانی، پزشکان مسلمان کانادا در ایام کریسمس برای کار در اورژانس بیمارستان داوطلب می‌شوند تا همکاران مسیحی آنان بتوانند، تعطیلات کریسمس را با خانواده‌های‌ خود سپری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، پزشکان مسلمان کانادا معمولاً در ایام تعطیلات کریسمس برای کار در بیمارستان‌ها داوطلب می‌شوند.

دکتر فیراس الراوی، یک پزشک عمومی اورژانس مسلمان که هرساله در شب کریسمس کار می‌کند، در این‌باره به خبرنگاران گفت: ما شیفت‌های کاری یکدیگر را پوشش می دهیم و مراقب حال هم هستیم. ما در شب کریسمس کار می‌کنیم و این هدیه ما به همکاران مسیحی است.

الراوی تنها پزشکی نیست که تعطیلات ایام کریسمس کار می‌کند. بسیاری از پزشکان غیرمسیحی و متعلق به ادیان دیگر به ویژه مسلمانان و یهودیان سعی می‌کنند شیفت‌های ایام تعطیلات کریسمس را پوشش دهند تا پزشکان مسیحی بتوانند تعطیلات را با خانواده‌های خود سپری کنند.

دکتر احمد طاهر، یک پزشک ساکن دانشگاه تورنتو، می‌گوید: تنوع فرهنگی کانادا، کار را در این شرایط آسان‌تر کرده است و پیروان تمام ادیان باید یکدیگر را مراعات کنند. من اهل کشور مصر هستم که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. در ایام عید فطر یا دیگر اعیاد، همیشه بیشتر پزشکان ترجیح می‌دهند به تعطیلات بروند اما باید کسی در بیمارستان بماند و چراغ‌ بیمارستان‌ها را برای بیماران احتمالی روشن نگه دارد.

وی افزود: اما اینجا من اعیاد مهم را با خانواده‌ام سپری می‌کنم و حتی در ماه رمضان نیز مشکلی نداشته‌ام. در صورتی که درک مشترک وجود داشته باشد، همه می‌توانیم در این وضعیت به یکدیگر کمک کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha