سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ افتتاحیه چهارمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری «حوزه» نیوز:                                                  

حوزه

 

نبویان،طومار شیعه انگلیسی را پیچید

حجت الاسلام والمسلمین نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی بیان داشتند:

چند روز پیش ما شاهد اشغال سفارت ایران توسط فرقه شیرازی ها بودیم، اینها جلوی چشم پلیس لندن و بدون هیچ مانعی سفارت ایران را اشغال نمودند و البته مردم مطلع شدند که چند روز پیش فردی که قصد تعرض به سفارت ایران در اتریش را داشت توسط پلیس کشته شد اما چرا در لندن فرقه شیرازی به راحتی به سفارت ایران حمله می کنند؟در اینجا باید به چند نکته توجه کرد:

1_ فرمایش مقام معظم رهبری که گفتند اینها شیعه لندنی هستند به خوبی ثابت شد؛ حمایت پلیس لندن از این فرقه، اهدای ساختمان به این فرقه و ... همه بیانگر همین نکته است. البته برای انگلستان هم سود دارد و فایده اش ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

2_پرچم ایران توسط این فرقه پایین کشیده شد؛  معنایش این است که این فرقه دشمن ملت ایران است و فقط با نظام ایران مشکل ندارد.

3_ در زمانی این اشغال صورت می گیرد که بن سلمان پادشاه عربستان در لندن حضور دارد؛ این به این معناست که این امر با رضایت بن سلمان انجام شده و این فرقه مورد حمایت عربستان و لندن هستند.

4_ این فرقه به مقدسات اهل سنت توهین می کنند؛ برادران اهل سنت ایران و جهان باید بدانند تنها توهین کنندگان، همین فرقه خاص هستند و هیچ شیعه ای توهین به مقدسات اهل سنت را جایز نمی داند همان طور که مقام معظم رهبری توهین به مقدسات اهل سنت را حرام دانستند. ما هم  اعلام می کنیم این فرقه که مورد حمایت لندن و عربستان است از جانب ما مطرود است.

5_ این فرقه ادعا دارد که از اهل بیت(ع) دفاع می کنند!  سوال ما این است. اگر راست می گویید برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) چند شهید دادید؟ در کدام جبهه حضور داشتید؟ در عراق وقتی داعش به حرم اهل بیت (ع) نزدیک شد کجا بودید؟

 

مکار تاریخ،پرگار دین را نشانه گرفت

چند روز قبل نیز انگلیس به وسیله شیعه لندنی فتنه دیگری به پا کرد آنها به دنبال بدل سازی در مرجعیت هستند و به قول خودشان و با خیال خام خود می خواهند حوزه های علمیه و مرجعیت را تضعیف کنند که باید به آنان گفت: «برو این دام بر مرغی دگر نه - که عنقا را بلند است آشیانه».ایشان اظهار داشتند: در زمان ما فتنه فراوان است و این فتنه از گذشته نیز وجود داشته است؛ سلاح جنگ سخت، موشک و میدان جنگ است؛ اما سلاح در جنگ نرم، عقل و بصیرت است.این مرجع تقلید ابراز داشتند: دشمنان به دنبال نفوذ در حوزه ها می باشند؛ چون می دانند که مردم از حوزه های علمیه تبعیت می کنند و بزرگان آن را جانشین امام می دانند.این استاد برجسته حوزه با اشاره به یکی از فتنه ها در گذشته، خاطرنشان ساختند: بعد از جریان تحریم تنباکو وقتی دشمنان، نفوذ مرجعیت را دیدند، فتنه هایی درست کرده و توانستند شیخ فضل الله نوری را به دار بیاویزند.معظم له تصریح کردند: چند روز قبل نیز انگلیس به وسیله شیعه لندنی فتنه دیگری به پا کرد و به دنبال بدل سازی در مرجعیت هستند و به قول خودشان و با خیال خام خود می خواهند حوزه های علمیه و مرجعیت را تضعیف کنند که باید به آنان گفت: «برو این دام بر مرغی دگر نه  - که عنقا را بلند است آشیانه».حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: ما اهالی حوزه باید مجهز بوده و با بصیرت کامل بدانیم که این نوع فتنه ها وجود دارد؛ ما در برابر این فتنه ها ایستاده و خواهیم ایستاد.ایشان در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به مسئولین کشور اظهار داشتند: عید نوروز نزدیک است و مسئولین محترمی که می گویند همه چیز را برای عید فراهم کردیم، باید به فکر ارزانی باشند؛ عید مردم زمانی است که ارزانی و فراوانی باشد، اشتغال باشد؛ با آمار و ارقام نمی توان گفت که تمام امکانات را برای عید فراهم کرده ایم.این مرجع تقلید در پایان خطاب به طلاب ابراز داشتند: تعطیلات عید در پیش است و طلاب عزیز باید با برنامه ریزی به مطالعه و نوشتن مشغول باشند.

 

مجلس خبرگان،به اتاق فکر ارتجاع،هشدار قرمز داد

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی گفت: وقتی اعتراضات و اغتشاشات اخیر با تدبیر حضرت آقا و هوشیاری مردم در ۲۲ بهمن جمع می شود، می بینیم مسئله رفراندوم و سوار کردن اصحاب فتنه و همه آنهایی که از قطار انقلاب پیاده شدند را مطرح می کنند. مجموعه این عملکرد این تحلیل را تایید می کند که اتاق فکری وجود دارد که در پی ارتجاع فرهنگی و اقتصادی و در تقابل با اندیشه امام و مطالبات مقام معظم رهبری است. وی افزود: دغدغه ها، هشدار ها و راهکارهای ایشان در باب ارتجاع فرهنگی، اشرافی گری ، فساد مالی، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق، فضای مجازی و مقولاتی از این دست، در جلسات متعدد با متولیان این امور مضبوط گشته است. وقتی اعتراضات و اغتشاشات اخیر با تدبیر حضرت آقا و هوشیاری مردم در 22 بهمن جمع می شود، می بینیم مسئله رفراندوم و سوار کردن اصحاب فتنه و همه آنهایی که از قطار انقلاب پیاده شدند را مطرح می کنند. مجموعه این عملکرد این تحلیل را تایید می کند که اتاق فکری وجود دارد که در پی ارتجاع فرهنگی و اقتصادی و در تقابل با اندیشه امام و مطالبات مقام معظم رهبری است و نتیجه آن بر زمین ماندن مطالبات ایشان و سهل انگاری در حل مشکلات مردم است.نتیجه آن تنها ماندن مقام معظم رهبری است. چرا باید کار به آن جا برسد که ایشان بخاطر عدم تحقق عدالت عذرخواهی کند.

 

نجف در مقابل آنکارا ،قد علم کرد

حضرت آیت الله نجفی در سخنان خود خطاب به گروه فرانسوی گفتند: مرحله کنونی عراق مرحله ای مهم و حساس است و علاوه بر این که مرحله سازندگی است، مرحله مبارزه با بقایای تروریست های داعش در میان جامعه است، زیرا داعش در برابر ارتش عراق شکست خورده و زخم دیده هستند و اکنون مبارزه با تروریست های پنهان باقیمانده به مراتب حساس تر از دوره گذشته است.ایشان افزودند: ضعف اقتصادی، کاهش قیمت جهانی نفت، ضعف دولت و تلاش تروریست ها برای از بین بردن منافع و ثروت های کشور، چالش های پیش روی عراق هستند و فرانسه نیز در دوره گذشته در معرض اقدامات تروریستی قرار گرفت که البته این کشور به خاطر ثبات امنیتی و اقتصادی خود آسیب کمتری از تروریست ها دید.حضرت آیت الله نجفی تاکید کردند: نقش فرانسه در مبارزه با تروریسم کمتر از سایر کشورها نیست و از سویی فرانسه منافع سیاسی و اقتصادی در روابط منطقه ای با ما دارد و اکنون جای این سؤال باقی است که چرا کشوری مانند فرانسه به ترکیه فشار نمی آورد تا ارتش خود را از عراق بیرون ببرد، با این که شعار فرانسه حمایت از حقوق کشورها و ملت ها و صلح است.ایشان درباره رسانه نیز گفتند: امروز برخی رسانه ها حقایق را وارونه جلوه داد و آن را تحریف می کنند و از این رو باید تمام ابزارها برای نشان دادن و انتقال واقعیت ها به کار گرفته شود.

 

 

 

کراچی،گام های بیداری را برداشت

کتاب‌های «بیداری اسلامی» رساله تحقیقی خانم بتول یوسفی و «عرفان اسلامی» اثر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به زبان اردو  در قالب طرح تاپ در کراچی منتشر شد.در کتاب بیداری اسلامی نویسنده بر اساس نقطه نظرات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالي) در خصوص بیداری اسلامی و همچنین، با مراجعه به آرا و نظرات دیگران به تحلیل این رُخ‌داد بسیار مهم در جامعه مسلمانان پرداخته است.در حقیقت کتاب بیداری اسلامی، پژوهشی پیرامون مبانی نظری بیداری اسلامی در قرن اخیر و با تأکید بر اندیشه‌های حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای(مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی است.کتاب «عرفان اسلامی» اثر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با بیانی شیوا و روان و قابل فهم به تبیین مبحث پُر جاذبه عرفان اسلامی پرداخته است. نویسنده با بررسی نقطه شروع و سیر عرفان در جامعه مسلمانان، استادانه به موشکافی این مبحث پُر جاذبه و بلکه، پُر حاشیه اهتمام بسیار مورد تقدیری كرده است.شبه قاره و مسلمانان آن که دارای تنوع مکاتب زیادی هستند به خوبی خواهند توانست با مطالعه این دو کتاب بر اقناع علمی و اطلاعاتی خویش بیافزایند. از سویی مسلمانان این دیار به شدت مقید به مسلمانی خویشند و از سویی آمادگی دارند تا اقدام مفیدی را برای اسلام عزیز صورت دهند.

 

حوزه،تور خود را برای جوانان پهن کرد

با بیان اینکه بسیجیان با تمام توان در محیط مساجد و پایگاه های بسیج به تبلیغ و اطلاع رسانی در زمینه ورود علاقمندان به حوزه  در مشغول هستند، گفت: مبلغان با بیان ثمرات و برکات ورود به حوزه در بین نسل نوجوان و جوان جامعه سعی دارند در جذب افراد بسیجی و فرزندان خانواده های سپاه برای تحصیل علوم حوزه قدم بردارند.مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان لرستان با بیان اینکه سپاهیان و بسیجیان از دلسوزترین اقشار به اسلام و اهداف و آرمان های انقلاب هستند، خاطر نشان کرد: بدون شک گزینش ازبین خانواده های سپاه و بسیج می تواند در جذب طلبه براساس مولفه کیفیت محوری به حوزه موثر باشد .حجت الاسلام شاهیوندگفتند که در جذب افراد به حوزه باید شاخصه های گزینش معنوی، اخلاقی، انقلابی، ولایت مداری و استکبار ستیزی را در نظر بگیریم، وی با تاکید بر تبلیغ اساتید و طلاب حوزه علمیه در پایگاه های بسیج مساجد شهری و روستایی گفت: رعایت معیارهای اخلاقی در گزینش طلاب می تواند ما را در تربیت مبلغان مومن و سخنور  یاری دهد .

 

خون شهدای روحانی بر درخت انقلاب به ثمر نشست

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تجلیل از خدمات مبلغان دینی در رساندن پیام دین در جامعه اسلامی گفت: تلاش شبانه روزی مبلغان دینی در ترویج معارف اسلامی در جامعه به حتم از اجر و پاداش بسیاری همراه خواهد بود.همچنین اشاره داشت به این که مبلغان دینی امروز مسیری را دنبال می کنند که روزی پیامبران و ائمه معصومین(ع) در آن جایگاه بودند،گفت: امروز رسالت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است که در این مسیر ثابت قدم و کوشا باشند. با بیان این که روحانیت اصیل و انقلاب مشکلات و سختی ها را با جان و دل خریده است، تصریح کرد: علیرغم این که نوک پیکان تیرهای دشمنان داخلی و خارجی همواره به سمت روحانیت بوده، اما این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در کنار مردم از دین و انقلاب دفاع و حراست کرده است. وی با بیان این که این تلاش ها و مجاهدت های مبلغان دینی را نمی توان با هیچ پاداش مادی جبران کرد، تصریح کرد: به طور حتم این مجاهدت و ازخودگذشتگی مبلغان دینی بدون پاداش الهی نخواهد بود.

 

طهماسبی،نقش طلاب خواهر را تبیین کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمين علی طهماسبی در نشست بررسی تأسیس مدرسه علمیه خواهران شهر الوند، گفت: بی‌تردید حوزه‌های علمیه در طول تاریخ حیات خود پرونده درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند، که استمرار فکر و عمل دینی، مرهون تلاش بی‌وقفه مراجع عظام، محققین و مبلّغان حوزه‌های علمی است.استادحوزه علمیه قزوین تصریح کرد:بهترین پاسخ به حملاتی

مانند نبود آزادی یا جلوگیری از پیشرفت به‌خصوص پیشرفت علمی که به مسئله زن در ایران می‌شود، همین خواهران طلبه هستند و شاید هیچکس مانند آن‌ها توانایی جواب دادن به این که آیا حجاب و عفاف مانع پیشرفت علمی است را نداشته باشد.استاد حوزه علمیه قزوین گفت: با توجه به گستره رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی، حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان سنگر محکم درمقابله با هجمه فرهنگی،وظیفه خطیری درقبال جامعه و ایمن‌سازی آن برعهده داشته و نقش بانوان طلبه در جامعه ودر این عرصه، نقشی کلیدی است.

 

یار امام و رهبری به دیار حق شتافت

آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و فرزند مرحوم آیت الله العظمی محمدعلی شاه‌آبادی استاد امام خمینی(ره) دار فانی را وداع گفت. آیت الله نصرالله شاه‌آبادی، فرزند آیت‌ الله محمدعلی شاه‌آبادی استاد عرفان امام خمینی(ره) در سال ۱۳۱۰ در قم متولد شد و در سال‌های کودکی به تهران مهاجرت کرد.تحصیلات خود را در تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۲۹ برای ادامه تحصیلات عازم نجف شد. در نجف از درس بزرگان حوزه از جمله آیت‌الله خوئی و آیت‌الله سید عبدالهادی شیرازی بهره برد.آیت‌ الله شاه‌آبادی در سال ۱۳۴۹ به تهران بازگشت و به تدریس و اقامه نماز در تهران پرداخت و سپس عازم قم شد و به تدریس علوم دینی در حوزه علمیه این شهر پرداخت.

 

روحانیت به هنگ سپاه،پیوست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در دیدار با تولیت آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برای تحقق منویات رهبری در چهار محور ارتقای معنویت، بصیرت دینی، روحیه جهادی و انقلابی و ولایتمداری دنبال می‌شود، وی اظهار کرد:وی اضافه کرد: دو هزار روحانی مستقر در سپاه داریم که استخدامی هستند و به‌عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اساتید بسیجی عنوان کرد: بسیج طلاب به دستور مقام معظم رهبری زیر مجموعه نماینده ولی‌فقیه در سپاه فعالیت خود را دنبال می‌کند.حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تأکید بر اینکه 140 هزار طلبه بسیجی در کشور سازمان‌دهی شده‌اند، مطرح کرد:‌ علما پزشکان توانمند دینی هستند که گاهی لازم است معاینه‌ای از وضعیت جامعه داشته باشند تا بتوانند نسخه شفابخش مناسبی را برای مردم ارائه دهند.

 

اتوبوس قرآنی،تحسین مصری ها را برانگیخت

یک راننده اتوبوس در اسکندریه مصر در اقدامی خلاقانه قرآن هایی را در اتوبوس تمیز و مرتب با شیشه های درخشان خود قرار داده است که این اقدام تحسین همه شهروندان مصری را برانگیخته است،راننده این اتوبوس که گنجایش آن 50 مسافر است، قرآن هایی را داخل کیف قرار داده است و در اتوبوس آویزان کرده است.این قرآن ها در سایز متوسط هستند و بین مسافران توزیع می شود تا مسافران پس از تلاوت قرآن کریم، آن را به مکان ویژه خود برمی گرداند.این راننده قرآن کریم، آیه های قرآنی را بر روی کیف حاوی قرآن کریم قرار داده است تا بدین ترتیب مسافران به این کیف ها توجه کنند و برای تلاوت قرآن در مدت سفر خود مشتاق باشند سفر با این اتوبوس دستکم 45 دقیقه به طول می انجامد و این فرصتی برای تلاوت یک جزء قرآن کریم است؛راننده این توبوس درباره اقدام خود گفته است که برای کسب ثواب وتلاش برای یک حرکت خیرخواهانه این اقدام را انجام داده است.

 

 

علامه ذوالفنون،دهان ضد انقلابی ها را دوخت

بی حجابی یک نوع بیماری است که به دیگران سرایت می کند و دیگران نیز دچار آن خواهند شد. مسئله این است که این گناه اگر علنی شد، جامعه را آلوده می کند و حکومت باید جلوی چنین گناهی را بگیرد. ایشان ابراز داشتند: عجب این است که نویسنده مقاله می گوید: «اگر بی حجابی و برهنگی مفاسدی به دنبال داشته باشد و اوباشی را حرکت دهد»، خارج از بحث ماست که در پاسخ می گوییم بحث ما همین است، بی حجابی تحریک شهوات را به دنبال دارد که در ادامه آن مفاسد زیادی خواهد آمد.حضرت آیت الله سبحانی بیان داشتند: نویسنده این مقاله بیان کرده است که ما ندیدیم وقتی آیات حجاب آمد، فورا زنان را وادار به حجاب کنند که در پاسخ باید گفت در غیر حجاب هم گناهان دیگری داریم که دستور سریع بر ترک آن نیامده؛ اما دلیل نمی شود که حکومت در مقابل این گناهان ساکت بنشیند.این مرجع تقلید اظهار داشتند: نویسنده این مقاله در تفسیر آیه 41 سوره حج: «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ/ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست!»، اشتباه کرده و بیان می کند که این آیه راجع به امر به معروف لسانی است؛ عجب؛" الذین ان مکناهم" یعنی چه؟ یعنی قدرت دادیم، حکومت دادیم؛ در این آیه کلمه أمروا وجود دارد؛ پس معلوم می شود که حکومت در مقابل گناهان عملی مسئولیت دارد.

 

آیت الله مکارم،تکلیف تلگرام را مشخص کرد

آیت الله مکارم فرمودند: نکته این است قدر دو نهاد بسیج و سپاه را ندانستیم ،این دونهاد در همه مسائل نقش آفرین بوده و هستند. ایشان ابرار داشتند: روحیه جهادی مسئله مهمی است که در دو نهاد بسیج و سپاه وجود دارد؛ اما دشمنان از این فاکتور مهم برخوردار نیستند و به دلیل نداشتن این سلاح برتر، سربازان آنها در جنگ فراری هستند.معظم له بیان داشتند: مسئله دیگر افزایش علم و فنون جدید است.اهل بیت(ع) علم زیادی داشتند. نیروهای فرهنگی بسیج و سپاه هم باید روزبه روز بر علم وتوانایی خود بیفزایند.معظم له عنوان کردند: دشمن از طریق فضای مجازی  می خواهد جامعه اسلامی را به بردگی بکشد و کسی که وارد این فضا می شود، اختیاری از خود ندارد؛ باید این فضا را از دشمن گرفت و اجازه نداد دشمن جامعه اسلامی را به بردگی بکشاند.حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: نباید نوکر فضای تلگرام باشیم، بلکه باید این فضا را در دست بگیریم و فضای درست و سالمی برای جوانان درست کنیم تا بیش از این جامعه  به بردگی کشانیده نشود.

 

مرکز حوزه های علمیه،جوابیه فتنه فرقه ها را داد

حوزه های علمیه ضمن حمایت و تشکر و قدردانی از ایستادگی مردم عزیز در برابر مشکلات و حمایت های عالمانه از نظام اسلامی و نیز اعلام حمایت از دستگاه های مسئول؛ درخواست برخورد قاطع با عوامل فتنه، مدعیان دروغین، تشیع انگلیسی و هنجار شکنان را دارد. پس از نشاندن اغتشاشگران بجای خود در دی ماه سال جاری توسط مردم غیور ایران و مقابله آرام و مظلوم نیروهای غیرتمند انتظامی با داعشی مسلکان فرقه ای که منجر به شهادت حافظان نظم و امنیت و به جا ماندن چندین جانباز و ده ها مجروح به نحو بسیار فجیع و تاسف برانگیز گردید و در ادامه این سناریوی طراحی شده؛ گروه های افراطی و مدعی ولایت و پیروان تشیع انگلیسی با تکثیر و توزیع سخنرانی از طریق شبکه های ماهواره ای تحت امرشان که مشتمل بر افتراء و توهین به مرجعیت امام راحل عظیم الشان، هشت سال دفاع مقدس، ولایت فقیه و به سخره گرفتن خون شهدای عزیزمان می باشد و متعاقب هماهنگی استکبار و وهابیت افراطی و این گروه های انحرافی پیاده نظام آنها به پرچم مقدس جمهوری اسلامی و حریم سفارت، هتاکی و پس از انجام مامویت نمایشی با حمایت علنی دولت انگلیس آزاد شدند.حوزه های علمیه ضمن حمایت و تشکر و قدردانی از ایستادگی مردم عزیز در برابر مشکلات و حمایت های عالمانه از نظام اسلامی و نیز اعلام حمایت از دستگاه های مسئول؛ درخواست برخورد قاطع با عوامل فتنه، مدعیان دروغین، تشیع انگلیسی و هنجار شکنان را دارد.

 

 

خبرگان،الگوی خراب را دور ریخت

حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با اشاره به اصول تحکیم خانواده، گفت: رعایت اصول خانواده ازسفارشات مهم قرآن کریم و پیامبر (ص)و ائمه اطهار (ع) است.وی ادامه داد: یکی از مسائلی که به انقلاب و ارزش های انقلاب ضربه می زند، این است که ارزش های خانواده کم رنگ گردد و اگر مردم نسبت به پایه های بنیادین خانواده و استحکام آن، بی ایمان گردند و به نوامیس خود اهمیت ندهند و به طریق اولی به ارزش های انقلاب و دستاوردهای آن، بی ایمان می گردند.عضو خبرگان رهبری افزود: یکی از مراکز که در تقویت و بالندگی خانواده و همین طور در نقصان و تضعیف خانواده می تواند تاثیر عمیقی داشته باشد ، رسانه ها می باشند که در این میان نقش تلویزیون، از همه بیشتر است، لذا جا دارد که برنامه سازان تلویزیون، در تولید برنامه های خود دقت بیشتری داشته باشند.عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برنامه های شاد و تفریحی لازم است، ولی نباید در این برنامه ها الگوی جوانان دختر و پسر، اشخاصی معرفی شوند که خود دچار مشکلات خانوادگی عدیده هستند و به طور صریح بیان می دارند که به امور خانواده علاقه ندارند.

 

اخلاصی که دنیا را مطیع خود کرد

صفا و مروه نام دو كوه در كنار مسجدالحرام است كه با فاصله تقریبى 428 متر، روبروى یكدیگر قرار دارند و امروزه به صورت خیابانى سرپوشیده درآمده است. زائران خانه خدا، وظیفه دارند هفت مرتبه فاصله میان این دو كوه را طى كنند. این كار یادآور خاطره‏ى هاجر، همسر فداكار حضرت ابراهیم است كه براى پیدا كردن جرعه آبى براى كودك خود اسماعیل، هفت بار فاصله این دو كوه را با اضطراب و نگرانى و بدون داشتن هیچگونه یاور و همدمى طى كرد. امام صادق علیه السلام فرمود: در روى زمین، مكانى بهتر از میان این دو كوه وجود ندارد، زیرا هر متكبّرى در آنجا سر برهنه و پابرهنه و كفن پوشیده بدون هیچ امتیاز و نشانه‏اى باید مسافت بین دو كوه را طى كند، گاهى با دویدن و گاهى با راه رفتن. كوه صفا علاوه بر اینها خاطره‏هایى از دعوت پیامبر اسلام دارد كه چگونه كفّار مكّه را به توحید فرامى‏خواند و آنها گوش نمى‏دادند. در آیه 157، سخن از بلا و آزمایش بود، در آیه 158 نمونه‏اى از آزمایش هاجر، كودك، پدر او و سایر مسلمانان مطرح است. اثر كار خدایى و اخلاص تا آنجا پیش مى‏رود كه همه‏ى انبیا و اولیا، موظّف مى‏شوند به تقلید از هاجر همسر ابراهیم و با قیافه‏اى مضطرب و هروله كنان همچون او، این مسافت را هفت بار طى كنند و این فرمان، تشكر خداوند از رنج هاى حضرت هاجر است. «فانّ اللّه شاكر علیم».

 

 

رئیس خبرگان به آلاف و الوفی ها هشدار داد

آیت الله احمد جنتی، عصر امروز در آیین اختتامیه چهارمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، در تهران،  گفت: مجلس خبرگان دغدغه حفظ ارزش های انقلاب، حفظ اخلاق اسلامی و روحیه جهادگری و ایثارگری را دارد.رئیس مجلس خبرگان رهبری، ولایت فقیه را ستون اصلی انقلاب و نظام خواند و تصریح کرد: نسبت به رهبری و ولایت فقیه تاکید داریم چون ستون انقلاب اسلامی است و برپایه ولایت فقیه انقلاب ادامه یافته است.وی با تاکید بر این که مجلس خبرگان بیعت دوباره خود را با مقام ولایت اعلام می کند، خاطرنشان کرد: اعضای خبرگان فردا خدمت رهبر معظم انقلاب می رسند.آیت الله جنتی در ادامه افزود: خبرگان از مسئولین نظام توقع دارند که در مورد فرهنگ، معیشت، اقتصاد و تولید اهمیت قائل شوند، چون هیچ انسانی راضی نیست که عده ای گرسنه باشند و عده ای با پول های مردم فقیر، آلاف و الوف برای خود جمع کنند.رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر رسیدگی به محرومان و نیازمندان، گفت: هرکسی هرخدمتی می‌تواند بکند تا دل فقرا شاد شود و این وظیفه ما است.وی به موضوع عفاف و حجاب نیز اشاره و تصریح کرد: حجاب از مسلمات اسلام است و هیچ عالمی نسبت به این موضوع تشکیک نمی‌کند.آیت الله جنتی در پایان یادآور شد: جوانانی که حرف های نامربوط می زنند را باید توجیه کرد تا بدانند کارشان اشتباه است و توبه کنند.

 

فتوای حرمت درمورد آپارتاید کنونی،صادر شد

شیخ عبدالله جبری دبیرکل جنبش امت لبنان امروز در نشستی علمائی که برای حمایت از مقاومت برگزار شد، تاکید کرد: هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی شرعا حرام و جنایتی نابخشودنی است و کسانی که برای منافع و مصالح خود دنبال رابطه با رژیم صهیونیستی هستند هیچ اعتباری ندارند.وی در ادامه سخنان خود خواستار لغو تمام معاهدات و توافق ها و تفاهمات سیاسی صورت گرفته میان نظام های عربی و اسلامی با دشمن صهیونیستی شد و افزود: تمام التزامات و تعهدات در این زمینه باید لغو شود.

 

اسلام آباد علیه تروریسم دینی برخواست

سازمان ملی مبارزه با تروریسم پاکستان(نکتا) برنامه ای را جهت ثبت شکایات علیه سخنرانی های مذهبی اختلاف افکن راه اندازی نمود.این برنامه چوکس (هوشیار) نام دارد و از اپ استورها قابل نصب و استفاده می باشد.از این برنامه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان و در جلسه امنیت ملی پاکستان توسط احسن اقبال وزیر کشور پاکستان رو نمایی گردید.وزیر کشور پاکستان راه اندازی این برنامه را گامی مهم در جلوگیری از افراط گرایی و ترویج این تفکر دانست و از شهروندان خواست تا با گزارش نشر مطالبی که باعث اختلافات و درگیری های مذهبی می شود دولت را در راه برقراری امنیت یاری نمایند.کاربران می توانند با ثبت نام شهر و شماره تلفن همراه یا با استفاده از حساب یکی از شبکه های اجتماعی وارد برنامه شده و هر متن، عکس، صدا و فیلمی که سبب بروز اختلافات مذهبی شود را در آن بارگذاری نموده و در ادامه روند بررسی آن را پیگیری نمایند.

 

اقتصاد مقاومتی،دست به تبلیغات زد

علی حسینی بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانات خود 6 دلیل مهم را برای استفاده از کالای ایرانی مطرح کردند که از جمله آنها میتوان به افزایش اشتغال، افزایش قدرت اقتصادی ملی و مردمی، افزایش قدرت سیاسی و اجتماعی و توسعه قدرت ملی و... اشاره کرد.سرپرست معاونت جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در این جشنواره سه بخش در نظر گرفته شد که شامل دریافت اطلاعات و معرفی تولید کنندگان و برگزاری نمایشگاه اشاره کرد؛ همچنین قرار شد که برای غنیتر شدن این جشنواره آثار مفهومی و کارگاهها و نشستهای تخصصی نیز برگزار شود که این کار نیز انجام شد.وی تصریح کرد:  کتاب اقتصاد مقاومتی، تفسیر جهاد کبیر توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان قم و حاصل تلاش چند ساله مولف این اثر است؛ در حقیقت این کتاب به دنبال ارایه مبانی نظری و کاربردی در حوزه اقتصاد مقاومتی است ونگاهی دقیق و کاربردی به این عرصه دارد.حسینی گفت: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم در سال آینده در همین راستا اقدام به برگزاری برنامههای مختلفی خواهد کرد که از جمله آنها می توان به تربیت مبلغ دانشجو در حوزه اقتصاد مقاومتی، برگزاری سلسله نشست های تخصصی و همچنین برگزاری جشنواره و مسابقاتی در حوزه ترویجی با محور اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha