جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امیری

حجت الاسلام امیری گفت: در قالب طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز ۹۷ در خیمه های معرفت۲۴۰ مبلّغ و روحانی بومی و ۱۷۰ مبلّغ اعزامی از شهر مقدس قم نیز با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری و فعالیت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در  گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، پیرامون تشریح حضور مبلغین و روحانیون در ایام نوروز ۹۷ اظهار داشت: فرا رسیدن فصل بهار و سال جدید و ماه پر خیر و برکت رجب و همچنین تعطیلات ایام نوروز بهترین فرصت و زمان برای تجدید قوا و آماده شدن جهت کار و تلاش در یک سال جدید است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز بسیاری از هموطنان حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر را به عنوان مکانی امن و ملجا و مامن امن و یکی از مقاصد مسافرت خویش انتخاب می کنند تا با پناه بردن به این اماکن متبرکه، قلب خود را صفا و دل خویش را جلا دهند بنابراین اداره اوقاف و امور خیریه نیز همچون دیگر دستگاه های فرهنگی و خدماتی در این ایام حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان را برای پذیرای هرچه بهتر از مسافران و زائران و همچنین تکریم زائران خاندان اهل بیت(ع) آماده کرده است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان اصفهان، افزود: طرحی با عنوان آرامش بهاری از 28 اسفند ماه لغایت 15 فروردین ماه همراه با برنامه های متنوعی همچون برگزاری مراسم سال تحویل، برپایی خیمه های معرفت، ایجاد غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت، توزیع بروشورها و کتب دینی و مذهبی و مراسم ها و آیین های مذهبی را در قالب این طرح در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان اجرا می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: امسال یکی از برنامه هایی که در ایام نوروز در جوار بقاع متبرکه به صورت پررنگ تر از قبل اجرا می شود برپایی سخنرانی ها و توزیع کتب و بروشورهایی با موضوع سبک زندگی اسلامی است که این امر با همکاری مبلغان بومی، اعزامی و همچنین اساتید مجربی که در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اضافه کرد: همچنین در قالب طرح آرامش بهاری خیمه های  معرفت که دارای غرفه های کودک، مشاوره خانواده ، ایستگاه سلامت ، عفاف و حجاب و  ... نیز هستند در  جوار حرم مطهر 85  بقعه متبرکه همراه با ارائه خدمات و محصولات فرهنگی و قرآنی به مراجعان و بازدید کنندگان برپا می شوند و  در اجرای این طرح نیز 240 مبلّغ و روحانی بومی و  170 مبلّغ  اعزامی از شهر مقدس قم نیز با اداره اوقاف و امور خیریه در سراسر استان همکاری و مشارکت دارند.

وی در ادامه از توزیع بیش از 200 هزار بسته فرهنگی در خیمه معرفت امامزادگان سراسر استان خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و مسابقات مختلف در خیمه های معرفت فعال در بقاع متبرکه شاخص استان 200 هزار بسته فرهنگی جهت اهدا جایزه به شرکت کنندگان در مسابقات پیامکی و دیگر مسابقاتی که در ایام نوروز در خیمه های معرفت برگزار می شود تهیه و توزیع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اضافه کرد: در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران در ایام نوروز نیز اطلاعات GIS 336 امامزاده لازم التعظیم و بقاع متبرکه جهت بار گزاری در سامانه مسافر یار ستاد تسهیلات نوروزی استان اصفهان و نرم افزار گردشگری کجاس آماده و در این سامانه بارگذاری شده است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha