پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فضای مجازی

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از آفات دید و بازدیدهای نوروزی، ازکارافتادن اثر صله ارحام با میدان‌داری رسانه‌های مختلف امروزی است.

حجت‌الاسلام حسین کوثری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: امروزه رسانه‌ها با قالب‌های گوناگون خود، زندگی ما را پرکرده‌اند؛ اما آنچه غنیمت است و باید آن را قدر بدانیم، فرصت دورهم بودن اعضای خانواده است، همان‌هایی که ارزشمندترین دارایی ما هستند و اکنون ما از آن‌ها غافل هستیم.

وی افزود: یکی از فاجعه‌بارترین تأثیراتی که رسانه‌های امروزی اعم از تلویزیون، ماهواره و اینترنت برای دور کردن افراد خانواده از یکدیگر گذارده، این است که متأسفانه اعضاء خانواده و اقوام، دور هم جمع می‌شوند اما به‌هیچ‌ وجه توجهی به یکدیگر ندارند، بلکه تمام توجهشان به رسانه‌هاست و بعد از ساعتی هم از هم جدا می‌شوند.

نوروز فرصتی برای استحکام بنیان خانواده و روابط خانوادگی است

امام جمعه شیروان با بیان اینکه نوروز فرصتی برای استحکام بنیان خانواده و روابط خانوادگی است، گفت: این در حالی است که تلویزیون، فضای مجازی و... مانع از ارتباط مؤثر به‌عنوان مقدمه این کمک‌هاست.

وی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: «مَنْ مَشى‏ إِلى‏ ذى‏ قَرابَةٍ بِنَفْسِهِ وَ مالِهِ لِیَصِلَ رَحِمَهُ أَعْطاهُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ أَجْرَ مِأَةِ شَهیدٍ؛ هر کس با جان و مالش، صله‌رحم کند، خداى متعال اجر صد شهید به او مى‏‌دهد.» پس هدف از دیدار مستقیم با اقوام و نزدیکان، چیزی فراتر از صِرف دورهم بودن است، یعنی برای کمک به یکدیگر است.

حجت‌الاسلام کوثری تأکید کرد: خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی و تلاش کنند، ارتباط و صله‌رحم را بیشتر کنند و یکی از راهکارهای آن کنترل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است تا بتوانند به هدف خود برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha