سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های جمعه نجف اشرف در واکنش به اقدام قطر در اهدای سه ورزشگاه به عراق گفت: عراق به ورزشگاه های عربی نیازمند نیست، بلکه به صداقت عربی نیاز دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های جمعه نجف اشرف در واکنش به اقدام قطر در اهدای سه ورزشگاه به عراق، گفت: عراق به ورزشگاه های عربی نیازمند نیست، بلکه به صداقت عربی نیاز دارد.

وی گفت: بعد از پذیرش این هدیه تاکید می کنیم که عراق نیازمند صداقت عربی است و نه ورزشگاه و قطره ای از خون شهدای ما با تمامی ورزشگاه هایی که به عراق هدیه می شود، قابل مقایسه نیست؛ چراکه تروریسم از طریق کشور های عربی به عراق نفوذ کرد و از سوی آنان حمایت شد.

حجت الاسلام قپانچی در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر تأسیس بزرگترین پایگاه نظامی در موصل، این سؤال را مطرح کرد که آیا آمریکا بار دیگر می خواهد عراق را اشغال کند؟

وی افزود: این مسئله در حالی مطرح می شود که پارلمان عراق به ضرورت خروج نیرو های آمریکایی رأی داده است.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه گفت: موضع رئیس جمهور عراق در اعتراض به بودجه 2018 میلادی که توسط پارلمان تصویب شده، غیر قابل توجیه است و بودجه باید به مرحله اجرا برسد، به ویژه که دولت عراق فرودگاه های اربیل و سلیمانیه را از محاصره در آورده است و پایان بحران کردستان و موافقت کردستان با شروط عراق را اعلام کرد.

حجت الاسلام قپانچی در خصوص تهدید های عربستان سعودی علیه ایران به استفاده از بمب هسته ای، گفت: آیا این تهدید منطقه را در بحرانی جدید قرار می دهد؟ یا اینکه آن تنها یک تهدید ظاهری و بی ارزش است؟

وی با طرح این سؤال که آیا عربستان سعودی بعد از اینکه پیوند دوستی را با اسرائیل مستحکم کرد، خطر اسرائیلی را فراموش کرده؟، گفت: از کی ایران به تهدیدی علیه امت اسلامی و عربی تبدیل شده است؟

شهید محراب، راه فقاهت و شهادت را بنیان نهاد

حجت الاسلام سید قپانچی در خطبه دینی گفت: این روزها در سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله سید محمد باقر حکیم هستیم و این مرد با یکی از بزرگترین رژیم طاغوتی معاصر یعنی رژیم صدام مبارزه کرد و بعد از 25 سال صبر و مقاومت در این راه پیروز شد.

وی در خصوص مناسبت های دینی اشاره کرد: ما در حال ورود به ماه رجب هستیم و در این ماه ولادت مبارک حضرت محمد باقر (علیه السلام) در اولین روز و شهادت امام هادی(علیه السلام) در روز سوم قرار دارد.

حجت الاسلام قپانچی افزود: شایسته است که اینجا به نقش دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) و موکب های حسینی در برگزاری سالگرد شهادت امام هادی(ع) در سامرا و تجدید پیمان با امامین عسکریین(علیهما السلام) از طریق موکب هایی که به سمت سامرا حرکت می کنند، اشاره کنم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha