جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابراهیم انصاری بحرینی

حوزه/ کارشناس دینی با بیان اینکه کسی با کوله‌بار خالی از ماه رجب خارج شود، نشانه خسران و تباهی است، گفت: ملائکه به افراد بی‌بهره از ماه رجب می‌خندند.

حجت‌الاسلام‌ ابراهیم انصاری بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به نگاهی مبتکرانه در مورد نحوه استفاده بهتر از ماه‌های رجب، شعبان و رمضان اظهار داشت: ماه رجب به‌مثابه یک دشت وسیع است که در طول زمان واقع‌شده است.

این کارناس دینی تصریح کرد: خداوند متعال ویژگی‌های منحصربه‌فردی در ماه رجب نهادینه کرده است که اگر مؤمنین با توجه و تعمق لازم وارد آن بشوند می‌توانند بهره‌های معنوی ویژه‌ای را نصیب خود کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این ماه عظیم «سعه و آزادی» است که خداوند متعال با اسم رحمانیتش «الرحمن» به بندگان «سائل» عطا فرموده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بحرینی خاطرنشان کرد: این معنا در عبارات دعای روزانه ماه رجب متجلی است، درخواست‌ها و سؤال‌های بندگان در این ماه مشروط و محدود نشده است و رحمانیت خداوند به‌صورت وسیع در این بستر زمانی کاملاً نمایان است.

وی با بیان اینکه در سایه این آزادی سائل، پروردگار عالم برای مؤمنین بیدار «رشد» جهت انتقال به ماه شعبان را اراده کرده است، افزود: در این ماه خداوند رحمان استقبال از خلق می‌کند و تفاوتی بین آن‌ها قائل نمی‌شود، ازاین‌رو می‌بینید که در دعای روزانه این ماه اشاره می‌شود که حتی کسانی که به‌واسطه عدم شناخت و ضعف معرفت سؤال نمی‌کنند از عطاهای خداوند متنعم می‌شوند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه کسی که بگوید پس از ماه رجب کوله‌بارم خالی است؛ نشانه خسران و تباهی است، گفت: ملائکه به کسی که بی‌بهره از این ظرف رحمانیت خدا خارج شود می‌خندند و متعجب‌اند که چرا نتوانسته در این بار عام توشه بردارد.

وی با بیان اینکه انتها و مقصد دشت زمانی ماه رجب رسیدن به دامنه کوه شعبان است، افزود: منطق حاکم بر ماه شعبان «سلوک و صعود» است و لذا دستور به مداومت بر صلوات شعبانیه به نیت امداد سالک داده‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ انصاری بحرینی با بیان اینکه در ماه شعبان رحمت خاص خدا «رحیمیت» ظهور پیدا می‌کند تا مؤمن «ارتفاع و ارتقا» پیدا کند و البته توأمان با این اوج‌گیری به سالک سفارش شده است طلب استمداد از حبل‌المتین که اهل‌بیت (ع) هستند کند، تصریح کرد: توسل به اهل‌بیت (ع) مانع سقوط در حین سلوک بر صراط مستقیم است و اگر انسان موفق به صعود در شعبان شد به قله رفیع زمانی رمضان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان دیگر صحبت از سؤال و سلوک نیست، بلکه منطق حاکم بر آن «ضیافت و وصال» است، گفت: در این ماه سفره پهن است و ضیف هرچه بخواهد بدون سؤال می‌تواند بهره ببرد، مثال ماه رمضان، حرم مطهر اهل‌بیت (ع) است که مؤمنین آنجا مهمان و متنعم هستید.

این کارشناس دینی بیان کرد: خوب است مؤمنین این سه ماه را با منطق‌های حاکم بر آن‌ها که سؤال، سلوک و ضیافت است بشناسند تا در بهره‌وری از آن‌ها موفق‌تر بشوند.

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha