چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ اعتکاف رمضانیه در مسجد اعظم‎ قم

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام ۱۵۰ مبلغ و مبلغه به ۱۵۰ مسجد میزبان معتکفان همزمان با ایام البیض در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض امسال؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب(11 تا 13 فروردین 97)، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال آینده در 150 مسجد از مساجد استان، مراسم معنوی اعتکاف برگزار خواهد شد، افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی  نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را در این مساجد اجرا خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام 150 مبلغ و مبلغه به ۱۵۰ مسجد میزبان معتکفان هم‌زمان با ایام البیض، در این استان خبر داد و گفت: این تعداد مبلغ و مبلغه از شهرهای مشهد و قم و مبلغین استان بوده که در جمع معتکفان سال آینده حضور می‌یابند.

وی برپایی حلقه‌های صالحین، پاسخ به سؤالات شرعی، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری دعاهای وارده(ام داوود) و مراسم جشن میلاد حضرت علی(ع) و وفات حضرت زینب(س) و چاپ احکام و شرایط معتکف و توزیع آن در بین معتکفان را از اهم برنامه‌های مراسم پرفیض اعتکاف در استان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۷ هزار معتکف در استان داشته باشیم، اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس etekaf.tebyan-boj.ir  نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در استان از 25 بهمن‌ماه امسال آغاز و تا نهم فروردین‌ماه سال 97 ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، گفت: سال آینده شاهد رویش دو بهار هستیم، که بهار طبیعت و ماه رجب به‌عنوان بهار معنویت با یکدیگر مقارن و سبب رشد و تعالی دینی خواهد شد.

وی، اعتکاف را بستری دانست که معتکفان می‌توانند با استفاده از آن، برای طول سال خود اندوخته‌های معنوی خوبی کسب کنند و از این اندوخته‌های معنوی در طول سال بهره ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha