یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جماعت

حوزه/مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌ شمالی گفت: نماز جماعت در مدارس این استان توسط ۳۰۷ روحانی و طلبه اقامه می‌شود.

براتعلی حاتمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، با اشاره به این که نماز جماعت در مدارس این استان توسط 307 روحانی و طلبه اقامه می‌شود، گفت: از تعداد 307 روحانی ۲۵۰ روحانی غیر شاغل، ۵۰ روحانی شاغل در آموزش‌وپرورش استان و هفت طلبه وظیفه نماز جماعت را در مدارس استان اقامه می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌ شمالی با بیان اینکه  هم‌اکنون نماز جماعت در یک هزار و ۸۰۰ آموزشگاه استان برپا می‌شود، گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۱۸۶ فرهنگی استان نیز در سامانه کلید رضوان عضویت دارند، و در حال حاضر از ظرفیت این تعداد معلم هم برای برپایی نماز جماعت استفاده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به احداث ۶۴ واحد نمازخانه در مدارس خراسان شمالی اظهار داشت: رایزنی‌ها برای تخصیص اعتبارات و سرعت در ساخت‌وساز انجام‌شده تا سرانه نمازخانه‌ها در مدارس ارتقاء یابد.

حاتمی تصریح کرد: چهار هزار متر فرش سجاده‌ای برای مدارس استان خریداری شده که هم‌اکنون تعدادی از نمازخانه‌ها به یک هزار و ۲۰۰ متر از این فرش تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در طرح مبین جزء پنج استان برتر در سطح کشور است، گفت: طرح مبین مخفف«مدیریت برنامه‌های یاوران نماز» است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌ شمالی با بیان این‌ که طرح مبین با مشارکت ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش‌وپرورش در حال اجراست، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که مدیران مدارس در خصوص وضعیت اقامه نماز مهارت‌های لازم را فرا بگیرند و هدف ما ارتقای مهارت‌های مدیران مدارس در خصوص شیوه مدیریت اقامه نماز در مدارس است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha