جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمد فردوسی پور

حوزه/معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، پایه و اساس حوزه انقلابی را متکی بر اندیشه و عمل دانست و با اشاره به تأسیس مدرسه تبلیغ در این حوزه گفت: مدرسه تبلیغ با ارائه رشته‌های تخصصی تبلیغی و با نگاهی محوری به این عرصه در حوزه علمیه خراسان تأسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد فردوسی پور، صبح امروز در جمع اعضای شورای استان حوزه علمیه خراسان شمالی و مسئولان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: تشکیل معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گامی در جهت فعالیت‌های تحولی این حوزه کهن است.

وی افزود: تلاش و اهتمام معاونت فرهنگی تبلیغی در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد حوزه‌ای انقلابی و متحول در زمینه ارزش‌های دینی و اسلامی، با تکیه بر اندیشه و عمل است.

حجت‌الاسلام فردورسی پور با تأکید بر جایگاه و اهمیت تبلیغ در اسلام و سابقه آن در حوزه علمیه خراسان، با اشاره به تأسیس مدرسه تبلیغ در این حوزه گفت: مدرسه تبلیغ با ارائه رشته‌های تخصصی تبلیغی و با نگاهی محوری به این عرصه در حوزه علمیه خراسان تأسیس شده است.

وی، تخصصی شدن تبلیغ، ساماندهی و توانمندسازی مبلغان حوزه علمیه خراسان و ارائه مدرک معتبر به ایشان را از اهداف اصلی تشکیل این مدرسه تخصصی دانست و اظهار داشت: ارائه خدمات دانشی و مهارتی به مبلغان، با ایجاد تفاهم و همکاری میان حوزه علمیه و نهادها و مؤسسات تبلیغی و فرهنگی صورت پذیرفته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: بعد از حکم رهبری و انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصباح عاملی به عنوان مدیر حوزه علمیه خراسان بزرگ، شورای عالی حوزه و تحولات در عرصه‌های حوزوی رقم خورد.

وی گفت: بحث نظام جامع، ورود قرآن، تفسیر و تبلیغ حکومت اسلامی، انقلاب اسلامی در نهج‌البلاغه در مرکز ورود پیدا کرد و بحث تبلیغ در مدارس و مراکز به صورت تخصصی پیگیری شد.

حجت‌الاسلام فردوسی پور با بیان اینکه معاونت تبلیغ دو سال است که در حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: با حمایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان بزرگ، 2 سال حضور فعال در مراسمات ایام مختلف سال ازجمله اربعین و گروه‌های جهادی داشته‌ایم و در زلزله کرمانشاه نیز طلاب حضور جدی داشتند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، بومی سازی سرفصل‌های تبلیغ را یکی از مهم‌ترین ارکان تأسیس مدرسه تبلیغ در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: تربیت مربی و مبلغ یکی از اساسی‌ترین ارکان مدرسه تبلیغ و معاونت آموزش این حوزه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha