جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دارالقرآن

حوزه/معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان ‌شمالی با بیان اینکه ۱۱ دارالقرآن در سطح استان فعالیت دارند، گفت: از سال گذشته روند احیاء آن‌ها آغاز شده است.

علی شورزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 11 دارالقرآن در خراسان شمالی با هدف نشر و ترویج مبانی قرآنی در میان گروه‌های سنی مختلف دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا دبیرستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این که از سال‌ گذشته روند احیاء دارالقرآن‌ها آغاز شده است، افزود: برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح استان نیازمند بستر سازی از نظر زیرساخت‌ها و فضاها هستیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان ‌شمالی، کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصیح خوانی، حفظ، تفسیر، محافل قرآنی، کرسی تلاوت، دوره‌های ضمن خدمت قرآنی، راه‌اندازی جلسات قرآنی، مسابقات قرآنی، اصلاح قرائت نماز و... را از جمله برنامه‌های قرآنی برشمرد.

وی همچنین با اشاره به احداث دارالقرآن در شهرستان‌های شیروان و رازو جرگلان، گفت: هم‌اکنون دارالقرآن شیروان در حال تکمیل بوده و ساختمان آن در مرحله تجهیز به سیستم گرمایشی است.

شورزاده تصریح کرد: رایزنی‌ها به منظور اختصاص زمین برای احداث دارالقرآن در شهرستان رازو جرگلان نیز انجام شده تا ساخت‌وساز آغاز شود.

وی با اشاره به این که اکنون به‌جز دارالقرآن شهرستان شیروان و رازو جرگلان که پیشرفت 70 درصدی دارند بقیه بهره‌برداری شده‌اند، خاطرنشان کرد: سه اصل مدرسه محوری، فراگیری در عین اثرگذاری و توسعه مشارکت‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha