سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله حسینی و خراسانی

حوزه/عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: طلاب اگر می‌خواهند عنصری ارزشمند برای کشور و برای اسلام باشند، باید خوب درس بخوانند و عالم باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، صبح امروز در جلسه درس اخلاق که بصورت مشترک بین 2 مدرسه علمیه محمودیه فاروج و امام خمینی(ره) قوچان برگزار شد، در جمع طلاب این دو شهر اظهار داشت: طلاب اگر می‌خواهند عنصری ارزشمند برای کشور و برای اسلام باشند، باید خوب درس بخوانند و عالم باشند.

وی افزود: امروز جامعه نیازمند انسان‌هایی عالم، متخلق و متعهد است و نظام اسلامی نیز نیازمند به افراد متعهد، فاضل و تحصیل کرده دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به اهمیت علم و مسیر طلبگی اشاره کرد و اظهار داشت: شما طلاب جوان قدر خودتان را بدانید و افتخار بکنید که در این فضا درس می‌خوانید و این که ملائکه افتخار می‌کنند که بال‌هایشان را در زیر قدم‌های طالبان علم پهن می‌کنند.

وی با بیان اینکه تحصیل طلاب در حوزه علمیه یک فرصت طلایی علمی است، تصریح کرد: طلاب علوم دینی این فرصت طلایی تحصیل در حوزه را باید قدر دانسته و از این فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده و بهره‌برداری را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: امروز جامعه بیش از گذشته نیازمند به انسان‌های عالم، اخلاق مدار و متعهد است که طلاب حوزه‌های علمیه باید با الگو گیری از علمای جهان اسلام و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت(ع) به این راه مهم ادامه بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان از این‌که در جمع با صفای طلاب  قرار گرفته‌اند، اظهار خوشحالی کرده و اظهار کرد: این جلسه یک رزق من حیث لایحتسب برای بنده است.

وی همچنین در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره علمای سلف خراسان بزرگ بالأخص علمایی چون حضرات آیات شیخ عباس هاتف، شیخ ذبیح‌الله قوچانی و آقا نجفی قوچانی، به طلاب حاضر توصیه کردند که حتماً بر سر مزار آقا نجفی قوچانی که در قوچان دفن هستند رفته و از روح ایشان استمداد بجویند.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پایان این جلسه، به مدت 20 دقیقه پاسخگوی سؤالات و دغدغه‌های طلاب جوان بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha