جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱۳ رجب

حوزه/ حجت الاسلام غزالی با بیان این نکته که بهترین الگو برای خانواده های امروز خانواده ی امیرالمومنین(ع)۹ است، گفت: اگر امروز در خانواده های ما سیره علوی اجرا شود سبب افزایش مودت بین اعضای خانواده می شود.

حجت اسلاسلام و المسلمین حسن غزالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون 13 رجب ولادت باسعادت حضرت امیرالمومنین(ع) و ابعاد سبک زندگی علوی   با اشاره به آیه 21 سوره روم، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه می فرمایند «از نشانه های آیات خداوند این است که از جنس خودتان زوج هایی را برایتان آفریده است».

وی افزود:  در حالت کلی خداوند هدف ازدواج را در این آیه آرامش گرفتن در کنار همسران بیان می کند و بعد از آن می فرماند که من مودت و رحمت را خودم بین زن و شوهر قرار می دهم.

استاد حوزه با بیان خصوصیات زندگی مشترک امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: همانطور که پیداست در خانواده باید مودت و رحمت و آرامش باشد. در خانواده ای که مودت و آرامش نباشد مشخص است که آن خانواده به هدف خودش نمی رسد.

وی ادامه داد: در سیره امیرالمومنین(ع) و زندگی مشترک آن بزرگوار با حضرت زهرا(س)می بینیم که  این آرامش و مودت به وفور وجود دارد، آنچنان که هنگام گفت و گو بین این دو بزرگوار حضرت فاطمه زهرا(س) ایشان را ابالحسن صدا می زند. همین موارد در خانواده آرامش ایجاد می کند.

این کارشناس حوزوی در ادامه گفت: اگر زن و شوهر هم دیگر را با محبت صدا بزنند همین خودش باعث ایجاد یک مودت و دوستی بین یکدیگر می شود، از سویی دیگر می بینیم که کارها در خانه حضرت تقسیم می شد و امیرالمومنین(ع) با وجود اینکه وظیفه کارهای بیرون از منزل را برعهده داشتند در کارهای خانه نیز کمک حضرت زهرا(س) می کردند و  همین امر در ایجاد مودت موثر بود.

حجت الاسلام غزالی با بیان این نکته که بهترین الگو برای خانواده های امروز خانواده ی امیرالمومنین(ع) است، گفت: اگر امروز در خانواده های ما سیره علوی اجرا شود، سبب افزایش مودت بین اعضای خانواده می شود

حجت الاسلام و المسلمین غزالی پیرامون بحث قناعت در روابط خانوادگی بابیان اینکه به نظر بنده موضوع قناعت در خانواده خیلی مورد نیاز است، تصریح کرد:  برای مثال آنقدر قناعت و مناعت طبع  در خانه ی امیرالمومنین(ع) وجود داشته است که حضرت زهرا (س) بعد از چند روز عدم وجود غذا در خانه این موضوع را حتی اظهار نیز نمی کنند، اما متاسفانه امروزه وجود توقعات بیجا باعث شده که مرد خانواده به یک بیراهه برود که توقعات همسر خود را بجا بیاورد.

وی با بیان اینکه عدم وجود قناعت یکی دیگر از مشکلات جامعه  امروز است، گفت: مهریه ها و جهیزیه های سنگین یکی دیگر از معضلات و مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان امروزی است و این چشم و هم چشمی ها مانع ازدواج جوانان شده است که این نشانه فاصله گرفتن از سیره علوی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha