شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اوقاف شیعیان بحرین

حوزه/ بزرگان شیعه بحرین خواستار عدم تجدید حکم ریاست رئیس کنونی اوقاف جعفری بحرین هستند، زیرا بر این باورند که وی موارد متعدد خلاف شرع و قانون و فساد مالی را مرتکب شده و در میان شیعیان اعتباری ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روزنامه البلاد بحرین اعلام کرد که عبدالله بن خالد الخلیفه با ارسال نامه ای به مقامان مسئول بحرین به آنها گفته که بزرگان شیعه بحرین خواستار عدم تجدید حکم ریاست رئیس کنونی اوقاف جعفری بحرین هستند، زیرا بر این باورند که وی موارد متعدد خلاف شرع و قانون و فساد مالی را مرتکب شده و در میان شیعیان اعتباری ندارد.

این روزنامه افزود: بزرگان شیعه در این درخواست خود از بدترین الفاظ و عبارت ها برای رئیس اوقاف استفاده کرده و خواستار عدم تمدید حکم ریاست وی شده اند و تصریح کرده اند که وی به هیچ وجه صلاحیت نمایندگی شیعیان در اداره موقوفات و رعایت مصالح آنها را ندارد و برخی منابع هم ذکر کرده اند که شورای عالی امور دینی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و منتظر تصمیم گیری مسئولان در این زمینه است.

لازم به ذکر است ریاست کنونی اوقاف بحرین را شیخ محسن العصفور بر عهده دارد که وابسته به رژیم آل خلیفه است و به موضع گیری های خود در حمایت از آل خلیفه و سرسپردگی به این خانواده شهرت دارد و در میان علمای بحرین و قم و نجف جایی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha