پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان آفریقا از همزمانی امتحانات ورودی دانشگاه ها با نماز جمعه شکایت کردند

حوزه/ رئیس شورای حقوقی مسلمانان «موریس» به نمایندگی از علمای اسلامی ضمن محکوم سازی همزمانی امتحان ورودی دانشگاه های غرب آفریقا با نماز جمعه، این اقدام را تعمدی و بی عدالتی علیه مسلمانان توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailypost، علمای اسلامی در آفریقا، از شورای برگزاری امتحانات آفریقای غربی به دلیلی همزمانی امتحان ورودی دانشگاه های غرب آفریقا با نماز جمعه شکایت و انتقاد کردند. گفتنی است این امتحان ورودی قرار است در ماه های می و ژوئن سال 2018 برگزار شود.

براساس جدول زمان بندی امتحانات که به تازگی منتشر شده، شرکت کنندگان در این امتحانات سئوالات مربوط به شیمی را از ساعت 2 تا 5 عصر روز جمعه 20 آوریل پاسخ می دهند که با نماز جمعه همزمان شده اند. گفتنی است نماز جمعه  در آفریقا معمولا در ساعات 1:30 تا 3 بعد از ظهر برگزار می شود.

عشاق اکینتولا رئیس شورای حقوقی مسلمانان "موریس" ضمن بیان اینکه این جدول زمان بندی "بی عدالتی در قبال مسلمانان" محسوب می شود، مدعی شد که مسلمانان در آفریقا، همانند "گونه های در معرض خطر انقراض" هستند.

به گفته وی، شورای برگزاری امتحانات آفریقای غربی بر این جدول زمانی تاکید دارد که اقدامی به شدت غیرقانونی و نادرست است.

وی گفت: وقتی هیچ عدالتی وجود ندارد، و همه مصرانه تقاضای صلح می کنند، چگونه می توانیم به صلح دست یابیم؟ تا زمانی که مسلمانان ساکت بمانند و اقدامی نکنند، دولت نیز توجهی به ما نمی کند.

این نماینده سازمان اسلامی در آفریقا در ادامه شورای برگزاری امتحانات را متهم به تحریک مسلمانان کرده و گفت: آن ها دائما نشان می دهند که اسلام ستیز هستند و عمدا زمان امتحانات را روی زمان برگزاری نماز قرار می دهند تا مسلمانان نتوانند به نماز برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha