پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد  فرخ فال

حوزه/ رئیس ستاد انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب گفت: ۱۴۸ حوزه انتخابیه داشتیم که۴۴۰ نفر در این حوزه ها با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت ۲۰۰ نفر آراء لازم برای عضویت در هشتمین مجمع نمایندگان طلاب را به دست آوردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمد فرخ فال ظهر امروز در نشست خبری اعلام منتخبین هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه سکان دار حرکت عظیم روحانیت و حوزه های علمیه در ارتباط با نظام اسلامی بوده و این علم را از امام راحل و مقام معظم رهبری به دوش گرفته است.

وی افزود: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه مورد احترام روحانیت و مراجع و اساتید است و مشاهده می شود در دوره های مختلف اساتید و فضلا با اشتیاق برای نمایندگی و تایید نمایندگان در حوزه شرکت می کردند.

رئیس ستاد انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب، با بیان این که نقش محوری حوزه های علمیه و تاثیرگذاری آن در انقلاب اسلامی برکسی پوشیده نیست، افزود: ارتباط تنگاتنگی بین حوزه های علمیه و مرجعیت و نظام اسلامی وجود دارد که این ارتباط و تاثیرگذاری آن را استکبار و کسانی که خارج از انقلاب هستند به آن اعتراف دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با هدایت امام راحل در منشور روحانیت و بانظر و تدربیر جامعه مدرسین حوزه علمیه ازسال 68 و هر 4 سال انجام می شود که دارای ثمرات و برکاتی برای نظام و روحانیت و حوزه های علمیه است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتخابات هشتمین مجمع نمایندگان طلاب روزهای 20 و 21 اسفندماه در سالن اجتماعات فیضیه و پردیسان برگزار شد، عنوان کرد: در هشتمین دوره انتخابات مجمع 600 نفر از اساتید، طلاب و فضلا برای نمایندگی ثبت نام کردند که از این تعداد 480 نفر از سوی هیئت نظارت مورد تایید و اولویت قرار گرفتند و 40 نفر از آن ها انصراف دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار داشت: این موضوع که تایید صلاحیت ها در هیئت نظارت به چه شکل بوده، آن چه که ملاک تایید داوطلبین به عنوان کاندیدای هشتمین دوره انتخابات مجمع طلاب است، پایبندی به اصول و ارزش های نظام اسلامی و انقلاب است و سلایق مختلف به عنوان مبنا مورد توجه نبود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: ماموریت و وظایف اعضای مجمع نمایندگان طلاب، ارتباط بین طلاب و اعضای جامعه مدرسین و مدیریت کلان حوزه علمیه و حضور فعال در کمیسیون های تخصصی مجمع در ارتباط با مدیریت کلان حوزه و پیشنهاد طرح هایی است که مجمع عمومی مجمع نمایندگان طلاب به جامعه مدرسین و مراکز حوزوی دارد.

رئیس ستاد انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه میزان آراء نسبت به دوره هفتم بیشتر بود، تصریح کرد: 148 حوزه انتخابیه داشتیم که440 نفر در این حوزه ها با یکدیگر به رقابت پرداختند و تدابیری برای هشتمین دوره انتخابات مجمع طلاب و فضلا اندیشیده شد، تا انتخابات به مدت دو روز برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که در این دوره صندوق های سیار داشتیم و در هر صندوق از 148 حوزه انتخابیه رای ریخته شده بود، اظهار داشت: روز سه شنبه 22 اسفندماه از ساعت 9 صبح تا 22 به صورت متمرکز در جامعه مدرسین با حضور من و نماینده هیئت نظارت کار شمارش آرا به دقت فراوان آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب گفت: پس از شمارش آرا باید از سوی دبیر اجرایی ستاد کار محاسبه آرا انجام می شد و روز 24 اسفندماه این کار انجام شد، در طول شمارش آرا رسیدگی به اعتراض و شکایات که البته محدود بود مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال عنوان کرد: از 148 حوزه انتخابیه 137 حوزه بدون اعتراض و با تایید مسئولان و هیئت نظارت در لیست اعلام می شود که 200 نفر به عنوان اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه رای آوردند.

منتخبین هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha