یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران از برگزاری یادواره شهدای روحانیت در مدارس و افتتاح مرکز مشاوره تحصیلی و خانواده در مدرسه علمیه مروی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا شاه جعفری، امروز در نشست خبری، به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این معاونت پرداخت و گفت: عمده فعالیت معاونت تهذیب در سه محور قرآن و عترت، اخلاق و بصیرت، و مشاوره تعریف می شود.

وی افزود: بخش قرآن و عترت مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در سال 96 فعالیت های قرآنی خوبی را در سطح استان انجام داده است. این بخش درصدد تقویت فضای قرآنی در مدارس است. برهمین اساس معاونت تهذیب با تشکیل کانون‌های قرآنی در مدارس و برگزاری امتحانات حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و تجوید گامی مهم در نشر و ترویج آموزش علوم قرآنی و سبک زندگی قرآنی بین طلاب آغاز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری ادامه داد: همچنین دو آزمون قرآنی برای طلاب مدارس علمیه استان تهران در سال 96 برگزار گردید و نفرات برتر نیز معرفی شدند.

وی اخلاق حسنه را یکی ویژگی های طلاب و مبلغان حوزه علمیه برشمرد و اظهار داشت: در همین راستا؛ به همه مدارس علمیه استان تهران اعلام کرده ایم در هفته یک جلسه درس اخلاق برای طلاب برگزار کنند و اساتید نیز در ابتدای هر کلاس درسی، حدیثی اخلاقی از اهل بیت(علیهم‌السلام) را برای طلاب تبیین کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران اعطای جواز تلبس به طلاب را در حیطه اختیارات این معاونت برشمرد و گفت: هر طلبه‌ای که متقاضی تلبس به لباس مقدس روحانیت است چنانچه واجد شرایط باشند ابتدا باید در سایت معاونت تهذیب برای حضور در کارگاه تلبس و مصاحبه شفاهی ثبت نام کنند و پس از طی مراحل لازم مجوز تلبس را دریافت ‌نمایند.

وی، افتتاح مرکز مشاوره را از جمله اقدامات جدید معاونت تهذیب دانست و عنوان داشت: افتتاح مرکز مشاوره تحصیلی و خانواده در مدرسه علمیه مروی از جمله اقدامات معاونت تهذیب در ارائه مشورت‌های مشاوره‌‌ای دقیق و علمی برای طلاب و خانواده های آنان است و امیدواریم اثرات مطلوب آن را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاه جعفری در پایان با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه‌های معاونت تهذیب در مدارس علمیه استان است، گفت: انس با شهدا، حال معنوی انسان را متحول می‌کند و این ایام که اکثر مردم شریف ایران در اردهای راهیان نور حضور دارند بهترین فرصت برای کسب فضایل اخلاقی و معنوی است. از این رو یکی از برنامه هایی که بنا است معاونت تهذیب با همکاری مدارس علمیه استان تهران برگزار کند یادوراه شهدای روحانیت و شهدای انقلاب اسلامی در مدارس است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha