جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اخبار فرهنگی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

فرهنگی

 

مکاتبه رهبری با لبنان،شیرین تمام شد

یکی از دختران شیعه لبنانی که در حوزه علمیه تحصیل می‌کند، دلنوشته‌ای را برای رهبر معظم انقلاب ارسال کرد که نوشته است: صادقانه بگویم ما فرزندان شماییم در لبنان، و می گوید که از خداوند می‌خواهم به من توفیق حضور در میان زیارت کنندگان شما را بدهد. پس از مدتی فهمید که نامه‌اش خوانده شده و پاسخ داده شده است، ضمن اینکه چفیه‌ای هم به‌عنوان هدیه از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد.

 

انحراف فرقه های افراطی،دادگاه را به حاشیه کشاند

محمدرضا ثلاث در سومین جلسه محاکمه خود به اتهام قتل عمد ۳ مامور نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران که در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد، در بیان آخرین دفاعیات خود اظهار کرد: اتهامات مطرح شده را قبول ندارم. ما در آن روز برای حمایت از یکی از دوستان‌مان به نام آقای ریاحی جلوی کلانتری ۱۰۲ اطراق کرده بودیم. ثلاث گفت: من عاشق اعدامم، این حرف‌ها را برای فرار کردن از اعدام نمی‌زنم، وی افزود: ما نرفتیم آدم بکشیم بلکه رفته بودیم تعصب بزرگمان را بکشیم. روی ماموران نرفتم بلکه می‌خواستم رد شوم اما خودرو با آنها برخورد کرد و اکنون وجدانم خیلی راحت است زیرا اینها را عمدا نکشتم. ۵۰ نفر هم می‌مرد با خواست خدا بوده است. برای کشتن ماموران از اتوبوس استفاده نکردم بلکه می‌خواستم اتوبوس را جلوی پاسگاه ببرم تا بگویم در این امامزاده کسی نیست، زیرا آنها فکر می‌کردند که ما گردان جمع کرده‌ایم و برای جنگ آمده‌ایم.

 

تهران-آنکارا عیدانه هم رکورد را شکست

گردشگران ایرانی‌ امسال در سفر به ترکیه رکورد شکستند.علی کرلی، رییس هیئت اجرایی اتحادیه آژانس‌های سیاحتی ترکیه در منطقه مارماریس به خبرگزاری آناتولی گفت: «میزان توجه گردشگران ایرانی به ترکیه در مقایسه با نوروز سال قبل به بالاترین سطح خود رسیده است و امسال میزبان هشت هزار گردشگر خواهیم‌ بود.»از سوی دیگر آناتولی نوشت یک کاروان ۱۲۰۰ نفری از گردشگران ایرانی که به مناسبت تعطیلات عید نوروز به شهر مارماریس سفر کرده‌اند با گل و شیرینی مورد استقبال قرار گرفتند.ترکیه از یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایرانیان در خارج از کشور است که سفر به آن بدون ویزا میسر است. شمار گردشگران ایرانی در ترکیه در حالی افزایش می‌یابد که ارزش ریال ایران در برابر ارزهای خارجی کاهش بی سابقه‌ای یافته است.

 

بقاع متبرکه،قطب بهاری ایرانیان شدند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه «طرح آرامش بهاری» از حدودا هفت سال پیش فعالیت خود را در امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز کرده است، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی روز یکشنبه، ۲۷ اسفندماه در نشست خبری «طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه» گفت: مردم استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند و امسال نیز در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه سراسر کشور طرح آرامش بهاری در دو بخش فرهنگی و معرفتی و بخش خدمات اجتماعی برنامه‌هایی را برای مردم دارد. معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون نفربار زائر در ایام تعطیلات نوروز در امامزادگان حضور داشتند که در مجموع ۳۵۰۰ روحانی از حوزه های علمیه قم و شهرستان‌ها به امامزادگان و بقاع متبرکه اعزام شده و فعالیت دارند که هر کدام از آن‌ها در حدود ۴۵ ساعت دوره مهارت های روان‌شناسی را دیده‌اند.گفت:‌ما بسته‌های مهر تندرستی را برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته‌ایم و برای همسان‌سازی و یکسان‌سازی بقاع متبرکه نیز به تمام امامزادگان ابلاغ کرده‌ایم که در ایام نوروز بحث‌های عمرانی تعطیل شود و پس از ایام نوروز مجددا فعالیت‌ها آغاز شود.

 

حوزه،مدیر برتر شد

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز در بازدید از رسانه رسمی حوزه در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه گفت: من قبلا خبرگزاری حوزه را رصد می کردم و الان نیز که در قم مسئولیت گرفتم، خبرهای حوزه را به صورت مرتب رصد می کنم و معتقدم این خبرگزاری یک رسانه فعال،‌ پویا و با برنامه می باشد که می داند به دنبال چیست و چه هدفی را دنبال می کند که این واقعا جای خوشحالی دارد.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطر نشان کرد: خبرهای کار شده در این رسانه از استانداردهای لازم خبری و همچنین  از یک پختگی خاصی برخوردار است.وی با اشاره به اهمیت معرفی حوزه و دستاوردهای عظیم آن برای مردم  تاکید کرد:  معرفی حوزه به عنوان یک نهاد مهم در کشور بسیار لازم و ضروری است و در این راستا، وجود یک رسانه مستقل حوزوی بسیار نقش مهمی می تواند ایفا کند که امروزه خوشبختانه مجموعه تیم رسانه ای این خبرگزاری از آگاهی های لازم برخوردار است و  به خوبی از عهده این کار برآمده است.

 

تهران،لوور را به موزه آورد

تنها 11 روز پس از گشایش موزه لوور پاریس در تهران، بیش از 15 هزار نفر از آثار به نمایش گذاشته شده بازدید کردند.در این نمایشگاه  كه با حمايت بانك آينده برپاشده، بازدیدکنندگان می توانند 56 اثر از تمدن های مختلف جهانی از اروپا، مصر و فلات ایران و البته  2 اثر ویژه از تمدن ایران را در موزه ملی ایران ببینید.دو اثر ایرانی «درفش مدور» بر دو گاونر که مزین به حلقه چهار نفره است و متعلق به دوره مفرغ لرستان است و «تبر مفرغی» که به کاوش های باستان شناسی در چغازنبیل تعلق دارد، در یکی از ویترین ها قرار دارد، بیشترین توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. همچنین پیکره ابوالهول نیز بسیار مورد توجه علاقه مندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه لوور در تهران قرار گرفته است.نمایشگاه آثار لوور در تهران با حمایت بانک آینده به مدت 4 ماه در موزه ملی ایران واقع در تهران، خیابان امام خمینی(ره)، خیابان 30 تیر دایر است.

 

عیدانه کتاب،سراسری شد

با سپری شدن پنج روز از اجرای طرح عیدانه کتاب در استان‌های سراسر کشور و پیوستن کتابفروشی‌های تهران به این طرح بیش از ۱۵۴ هزار نسخه کتاب به فروش رسید. به نقل از روابط عمومي موسسه خانه كتاب؛ طرح عيدانه كتاب با شعار «كتاب عیدی دهيم» با مشاركت ۷۹۳ كتابفروشی از ۲۲ اسفندماه در كتابفروشي‌های عضو طرح در ۳۰ استان كشور و از ۲۵ اسفند ماه در تهران آغاز شد و تا ۱۲ فروردين‌ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت. در اين طرح، استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و قم بيشترين مشاركت را به لحاظ تعداد كتابفروشی‌ها از آن خود كرده‌اند در اين طرح،‌ پرفروش‌ترين استان‌ها بر اساس كتاب به ترتيب خراسان رضوی، اصفهان، تهران،گيلان، خوزستان، فارس، قم، آذربايجان شرقی، مازندران و همدان هستند.

 

پاریس به تهران،دست ادبی داد

همزمان با حضور ایران در سی و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس و به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در دومین روز از نمایشگاه کتاب پاریس نماینده طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در دیدار با لارنس ریزون مدیر پروژه گرنت کشور فرانسه موسوم به بورو اینترناسیونال دو ادیسیون فرانسز بر حمایت و همکاری مشترک ایران و فرانسه در ترجمه آثار ادبی تأکید داشتند.در این دیدار ضمن تشریح جزئیات و نحوه حمایت از ترجمه و انتشار آثار در ایران و فرانسه، طرفین بر همکاری در زمینه ترجمه آثار فارسی به فرانسه و بالعکس در قالب طرح‌های حمایتی دو کشور تأکید کردند.لارنس ریزون ضمن استقبال از گفت‌وگوهای مطرح‌شده، طرح گرنت ایران را اقدامی مؤثر در جلب ناشران فرانسه به ترجمه و انتشار کتاب‌های فارسی دانست.

 

شهرداری،دست به خانه تکانی زد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پی اعتراض شدید نسبت به برنامه‌های فرهنگی و نوع نگاه به چالش‌های فرهنگی تهران از ناحیه مجموعه فرهنگی شهرداری تهران استعفا داد. براساس اخبار از دیگر دلایل استعفای ناصری‌پور اعتراض و انتقاد شدید نسبت به برگزاری همایش بانوان شاغل شهرداری تهران و نوروز باستانی و حواشی برگزاری آن‌ها بوده است. وی در پی برگزاری این مراسم با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران و تعدادی از معاونان و مشاورانش که با رقص دختران  همراه بود، صریحا اعلام کرد که سازمان فرهنگی در این رویداد دخالتی نداشته و آن را نقد و محکوم می‌کنم و از دستگاه قضا هم انتظار پیگیری دارد. ناصری‌پور عنوان داشته که ناگفته‌هایی از فضای جدید فرهنگی چالش‌برانگیز شهرداری تهران و علت استعفای خود را پس از ایام تعطیلات نوروزی اعلام خواهد کرد.

 

امداد ریلی،زائران را بی نیاز کرد

مدیر عامل شرکت ریل ترابر سبا از جابجایی ۱۰ هزار زائر در ایام اوج راهیان نور توسط حمل و نقل ریلی خبر داد. ی با اشاره به اینکه عملیات اعزام دانش آموزان به استان خوزستان از آذرماه امسال آغاز و تا اوایل اسفند ادامه داشت گفت: عملیات اعزام دانشجویان نیز از 8 اسفند آغاز شده و تا 24 اسفند ادامه دارد و پس از آن از 25 اسفند لغایت 8 فروردین سایر اقشار به سرزمین نور اعزام می‌شود. ما نیز با استفاده از تمام ناوگان و پیش‌بینی ایمنی و امکانات رفاهی این عملیات را ادامه خواهیم داد.جهانبخش اظهار کرد: امسال قریب به 8 هزار دانش‌آموز توسط شرکت ریل ترابر سبا شرکت های همکار به مناطق راهیان اعزام شدند و 8 هزار زائر دانشجو و بیش از سه هزار نفر از سایر اقشار نیز توسط حمل و نقل ریلی به عازم خوزستان شدند. جمعا در طول امسال این شرکت با سایر شرکت های همکار 26 هزار و 410 نفر را به صورت رفت و برگشت به استان خوزستان منتقل کرده است.

 

قرائتی برای نماز،دست به دامان معلمین شد

جلسه فصلی ستاد اقامه نماز آموزش وپرورش با حضور وزیر، حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، رضائیان مشاور رئیس جمهور در امورنماز و جمعی از معاونین و مدیران حوزه ستادی در دفتر وزیر برگزار شد. براساس این گزارش؛ کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آموزش ۸ هزار معلم ابتدایی برای اقامه نماز با کیفیت در مدارس خبر دادو افزود: توانمندسازی معلمان، جشن تکلیف ویژه پسران درحضور مقام معظم رهبری، تعامل با معاونت‌های مختلف، رصد سخنان رهبری در مورد نماز از اجلاس ۲۶ گانه نماز و امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه نماز از جمله اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ نماز است. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی هم از اجرای طرح آموزش نماز به بیش از ۸۱ هزار نفر خبر داد مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت ونماز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های اجراشده در حوزه نماز آموزش وپرورش اذعان کرد: براساس سند جامع توسعه وتقویت فرهنگ نماز، برنامه‌های متنوعی در مدارس در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به برپایی ۷۰ هزار نماز جماعت در مدارس اشاره کرد.

 

ناجا،حفاظت قرآنی را بر عهده گرفت

حجت‌الاسلام امیر لهراسبی، مدیر موزه ملی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس دستورالعمل اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مبنی بر تعطیلی فقط شش روز در سال برای موزه‌های زیر نظر این سازمان؛ اما موزه ملی قرآن با وجود قرارگرفتن در زیرمجموعه این سازمان به دلیل موقعیت قرارگیری و منطقه استحفاظی خود روزهای پنج‌شنبه و جمعه امکان فعالیت ندارد، اما به دنبال جلساتی که با مسئولان حفاظتی مجموعه گذاشته شد و نامه‌نگاری‌های انجام شده امکان فعال شدن موزه قرآن در روزهای پنج‌شنبه نیز تائید شد.او ادامه داد: با وجود این تائید، اما اداره کل موزه‌ها با این اتفاق مخالفت دارد و دلیل آن را کمبود نیرو در یگان حفاظت و انجام نشدن حفاظت کامل از این موزه اعلام می‌کند. حتی گفته‌اند برای موافقت با این اقدام، نیازمند نیروی جدید هستیم و با توجه به اینکه با تعطیلات نوروز و برگزاری نمایشگاه لوور در دستور کار هستند، امکان تامین نیروی بیشتر برای موزه قرآن فراهم نیست. بنابراین با این مخالفت موزه ملی قرآن هنوز نمی‌تواند در روزهای پنج‌شنبه و جمعه فعالیت داشته باشد.

 

ارشاد دست به نقل و انتقالات دیجیتالی زد

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از انتقال کسب وکارهای دیجیتال و تراکنش های مالی به شبکه های اجتماعی داخلی در سال 1397 خبر داد. علی اکبر شیرکوند به موضوع طرح شامد(ثبت شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتال) اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در فراخوان منتشر شده استقبال خوبی توسط کانال های مختلف اعم از داخلی و خارجی صورت گرفت و امروز شاهد هستیم که بیشتر کانالهای بالای پنج هزار کاربر شامد دار شده اند. وی به ارائه برخی سرویس ها و خدمات مالی توسط پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی اشاره کرد و گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، در سال جدید تمامی سرویس های با تراکنش مالی و کسب و کارهای دیجیتال باید به شبکه های داخلی واگذار شده و هرگونه خدمات مشابه توسط پیام رسان های داخلی ارائه شود. وی تصریح کرد: براین باوریم که با حمایت های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و فرهنگسازی مناسب، علاوه بر ساماندهی این شبکه ها، امنیت کافی، محفوظ ماندن اطلاعات مردم، تبلیغات سالم و درست را در شبکه های داخلی ایجاد کنیم تا موجب اعتماد سازی مخاطبان شود.

 

ایران به بلونیا،جواب مثبت داد

جمهوری اسلامی ایران از 6 تا 9 فروردین سال 97 در پنجاه و پنجمین نمایشگاه‌ تخصصی کتاب کودک و نوجوان 'بلونیا' ، ایتالیا در 6 سالن شرکت می‌کند. نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان بلونیا از سال 1962 میلادی کار خود را آغاز و در بهار هرسال در شهر بلونیای ایتالیا در فضایی به مساحت بیست هزار مترمربع برگزار می‌شود. در آخرین دوره بیش از 1280 غرفه دار و 26 هزار و 700 بازدیدکننده، از 100 کشور به همراه 720 روزنامه‌نگار از 40 کشورحضورداشتند. در آخرین دوره این رویداد 200 کنفرانس و 6 نمایشگاه مجزا در حوزه کتاب و تصویرگری برپا گردید.نمایشگاه کتاب کودک بلونیا مهم‌ترین رویداد بین‌المللی درحوزه نشر کتاب کودک و صنعت چندرسانه‌ای است. غرفه ایران، همانند سال‌های گذشته توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برپا می‌شود و در آن بیش از 350 عنوان کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان از 62 ناشر و 280 نویسنده به معرض نمایش گذاشته می‌شود. نمایش و معرفی کتاب‌های مشمول طرح «گرنت» ازجمله برنامه‌های حضور ایران در پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا است.

 

آمار زمستانه کتاب،منتشر شد

آمار و درصد تغییر تعداد کتاب‌های دی ماه سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد تعداد کل کتاب های عمومی با افزایش ۶درصدی از ۵هزار و ۱۷۲ عنوان کتاب به ۵هزار و ۴۶۹ عنوان رسیده است.همچنین مطابق این آمار، تعداد کتاب‌های کودک و  نوجوان در دی ماه سال جاری در مقایسه با دی ماه سال گذشته، تغییری نداشته اما تعداد کتاب های کمک درسی با ۱۷ درصد کاهش روبه رو شده است. همچنین، میانگین قیمت هر کتاب در دی ماه امسال ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. کتاب «القرآن الکریم» از انتشارات اسوه با ۵۰ هزار نسخه در صدر پرشمارگان ترین کتاب دی ماه سال جاری قرار گرفته استکتاب‌های منتشر شده در بازه زمانی دی ماه سال گذشته از سوی هفت هزار و ۳۷۳پدیدآورنده انتشار یافته که از این تعداد هزار و ۸۸۷نفر زن و پنج هزار و ۴۸۶ نفر مرد بودند. این آمار در سال جاری با کاهش ۱۳ درصدی پدیدآورندگان زن و کاهش یازده درصدی پدیدآورندگان مرد مواجه شده است.

 

ارشادی ها،دست به روشنگری زدند

در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هزینه‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی وبصری هزینه های این دوره از جشنواره را چهار میلیارد و ششصد و سی و نه میلیون و پانصد و هشتاد و دو هزار و ششصد تومان اعلام کرد. رمضانعلی حیدری خلیلی تاکید کرد: با توجه به رویکرد کاهش اتکای مالی جشنوارهها به بودجه دولتی، کم شدن هزینهها در جشنواره سی و ششم بی‌سابقه بوده و در هشت دوره اخیر کمترین رقم را به خود اختصاص داده است.

 

 

جمکران،مملو از خدام نوروزی شد

مدیر مرکز خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران از خدمت‌رسانی شبانه‌روزی بیش از هفت هزار و ۵۰۰ خادم افتخاری برادر و خواهر در ایام نوروز در این مکان مقدس خبر داد. سید حسین موسوی رابطی افزود: این خادمان از ۲۸ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی به مدت ۱۵ روز سازمان‌دهی شده‌اند و خدمات مختلف و متنوعی را به همراه دیگر خادمان این مکان مقدس به‌صورت شبانه‌روزی به زائران و مسافران نوروزی ارائه می‌دهند. موسوی رابطی با بیان اینکه رویکرد مرکز خادمین افتخاری برای جذب خادمان در رده‌های نوجوان، دانش‌آموز و دانشجو است.

 

بنیاد،خیال شهدای خانه سبز را راحت کرد

محمود تبریزی، مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این موضوع که شهدای مجلس از همه خدمات ۱۰۰ درصدی بهره‌مند می‌‌شوند، گفت: شهدای مجلس، به دلیل آنکه توسط اشرار، دشمنان و داعش به شهادت رسیدند، از همه خدمات ۱۰۰ درصدی بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده می‌کنند و هر آنچه که بنیاد شهید به خانواده شهدا در همه مفاد و خدمات ارائه می‌کنند، تقدیم خانواده‌های‌شان خواهند شد.وی افزود: هر فردی که به هنگام حادثه در مجلس بود، به دلیل اینکه توسط دشمن به شهادت رسیده‌اند، در چارچوب آئین نامه مصادیق شهدا هستند و همه مبالغ توسط بنیاد شهید و امورایثارگران پرداخت می‌شود.وی تصریح کرد: برای ایثارگرانی که فوت می‌کنند و جزء بیمه‌شدگان هستند، وارثان و بازماندگانشان در سه گروه مبلغ پرداختی، غرامت دریافت می‌کنند.

 

لایحه،اهالی رسانه را به کمک فراخواند

لایحه سازمان نظام روزنامه‌نگاری جمهوری اسلامی ایران با هدف دریافت نظرات کارشناسی و پیشنهادها و انتقادهای اهالی رسانه منتشر شد. به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، با توجه به اهمیت تدوین لایحه سازمان نظام روزنامه نگاری، پیش‌نویس این لایحه برای اطلاع عموم و دریافت نظرات کارشناسی، منتشر شد.اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، با انتشار این لایحه از اندیشمندان، استادان، روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه رسانه دعوت می‌کند تا نظرات و دیدگاه‌های کارشناسانه خود را دربارہ لایحه مذکور تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ به این اداره کل ارسال کنند.

 

کتابخانه با پژوهشگاه،دست آشتی داد

۲۷ اسفند با حضور اشرف بروجردی و حسینعلی قبادی، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی امضا شد. حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز طی سخنانی و با تبریک سال نو اظهار کرد: حضور بروجردی را در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مغتنم شمرده و از اینکه در تحقق مفاد این تفاهم‌نامه کوشش کنیم، مفتخر خواهیم بود. قبادی با بیان اینکه تمام کشور از خدمات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران استفاده کرده و از آن منتفع میشوند. همچنین به مناسبت هشتادمین سال تاسیس کتابخانه ملی ایران هدیه‌ای از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha