جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کالای ایرانی

اقتصاددان حوزوی تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی به صرف شعار و کارهای ظاهری همچون چاپ بنر و برگزاری همایش و نشست محقق نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهاءالدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نام گذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: آنچه در بحث نام گذاری این سال ها که عموماً هم با رویکرد اقتصادی بوده ، مهم است این که هم مردم و هم مسئولان در عمل،  وظیفه خود را در قبال تقویت اقتصاد ملی و حمایت از کالای ایرانی نشان دهند و ما نباید صرفاً به شعار و عنوان و چاپ بنر و کارهای صرفاً ظاهری بسنده کنیم.

وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی از مردم و مسئولان مطالبه کرده اند، تلاش و سخت کوشی و خسته نشدن از مشکلات و موانع فراروی حمایت از تولید ملی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین با بیان این که بخش مهمی از زمینه های تحقق شعار سال ناظر به فعالیت های رسانه ای و فرهنگی است، گفت: نگاه و رویکرد فرهنگی و مجاهدت اقتصادی چنانچه با هم تلفیق شود، نتیجه اش حمایت از کالای ایرانی نه صرفا در شعار بلکه در میدان عمل می شود و این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از همه ما خواسته اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم کاری کنیم که کالای ایرانی چه در زمینه تولید و چه در عرصه مصرف در داخل کشور حرف اول را بزند قطعاً آمار بیکاری کاهش معناداری پیدا می کند و از آن سو بسیاری از معضلات اجتماعی مثل فقر و اعتیاد و طلاق هم کاهش می یابد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha