شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ذوالنور

رییس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: با توجه به اینکه کیفیت مطلوب و قیمت تمام شده پایین باعث علاقه مردم به خرید کالای ایرانی می شود، مسئولان باید زمینه تحقق این شرایط را در کشور فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: با وجود آن که رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشمندی بالا، سال های اخیر را با شعارهای مهم اقتصادی نام گذاری کردند، اما متاسفانه مسئولان آن طور که باید و شاید در جهت تحقق این شعارها کار نکردند چه آنکه ما هنوز شاهدیم که رهبری معظم بر همان مسایل تاکید می کنند و این یعنی آنکه کار شایسته و بایسته ای در این عرصه ها هنوز صورت نگرفته است.

وی افزود: دولت به خصوص باید برنامه ها و طرح هایش در زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی را در گذشته و حال بیان کند تا کارشناسان و نقادان به ارزیابی آن پرداخته و ایراد ها را بگیرند ، هر چند که متاسفانه در بسیاری از اوقات، دولتمردان ما چندان نقدپذیر نبوده اند و خود این ایراد بزرگی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به نقش بسیار کلیدی دولت و مجلس در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: همین ابتدای امسال باید دولتمردان و کارشناسان مربوطه به صورت شفاف و دقیق بگویند که برنامه عملیاتی شان برای حمایت از کالای ایرانی چیست و چه اقداماتی باید صورت گیرد تا موانع فراروی تولید ملی و نیز عرضه و مصرف کالای داخلی در کشور برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص باید ضمن تسهیل سرمایه گذاری برای تقویت تولید داخل، شرایطی فراهم کرد که قیمت تمام شده کالای ایرانی، بالا نباشد و در ضمن کیفیت آن نیز مناسب باشد چه آن که در غیر این صورت مردم رغبت چندانی به خرید و مصرف کالای ایرانی نخواهند داشت.

وی افزود: در واقع آن چه که موجب رقابت می شود تا مردم به سراغ کالای خارجی نروند کیفیت و قیمت کالا است؛ حتی اگر قیمت مطلوب باشد، کیفیت هم اگر نتواند برابری کند باز هم مردم به سراغ جنس ارزان تر و داخلی می روند و لذا باید کاری کنیم که قیمت تمام شده کالای ایرانی پایین بیاید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha