پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
افتتاح نمایشگاه ربیع الانام

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و برگزاری نمایشگاه در جهت خدمت به زائران و مسافران نوروزی این مکان مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه بزرگ ربیع الانام با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران علاوه بر برنامه‌های متعارف از قبیل دعای توسل، ندبه، کمیل، سمات و مجالس عزاداری و جشن‌هایی که برگزار می‌شود در تلاش است تا برای زائران و نمازگزاران در سنین و اقشار مختلف برنامه‌های مختلفی داشته باشد، اظهار کرد: هدف این است که هیچ زائری از فضای مسجد بدون دستاورد معنوی خارج نشود و تشرف به این مکان مقدس برایش نتیجه معرفتی مضاعف داشته باشد.

وی از ارائه مشاوره و پاسخگویی به سؤالات و شبهات زائران در فضاهای مختلف از جمله مشاوره‌های چهره به چهره، دو نفره و حلقه‌های معرفت چند نفره به‌عنوان نمونه‌ای از این خدمات فرهنگی اشاره و بیان کرد: برگزاری محافل قرآنی، دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، برپایی نمایشگاه‌ها و مسابقات مختلف از دیگر برنامه‌های این مکان مقدس برای زائران مسجد مقدس جمکران است.

تولیت مسجد مقدس جمکران از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه خردسالان و کودکان در مرکز گل نرگس یادکرد و افزود: برنامه‌های این مرکز می‌تواند کودکان و نوجوانان را با مفاهیم و آموزه‌های دین، احکام و مسجد مقدس جمکران به عنوان جایگاه عبادت خدا آشنا کند تا جایی که کودکان نیز خود مشوق اجرای چنین برنامه‌هایی در مسجد مقدس جمکران باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند مسجد مقدس جمکران مزین به نام مبارک امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است ولیکن در حقیقت جایگاه عبادت خداوند متعال، نماز و توسل است که امیدواریم زائران آن بتوانند با بهره‌گیری از این فضای قدسی بر معرفت خود بیش‌ازپیش بیافزایند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha