پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیین شعرخوانی «به رسم دعبل»

حوزه/ انجمن ادبی رضوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در ایام نوروز با برگزاری محفل شب شعر به رسم دعبل میزبان مسافران نوروزی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیین شعرخوانی «به رسم دعبل»، در ایام نوروزی هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل رواق دارالحکمه صحن آزادی حرم مطهر رضوی با حضور شاعران مطرح آیینی استان و کشور برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه به همت انجمن ادبی رضوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی و معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی برگزار می شود و هدف از برگزاری آن تبلیغ و گسترش فرهنگ اهل‌بیت (ع) و اشاعه ادبیات دینی و آموزه‌های رضوی است.

حمایت از شعر متعهد و بهره‌مندی از ظرفیت حضور شاعران آیینی استان‌ها و اهمیت زبان شعر و شعرخوانی شاعران در جوار حضرت رضا(ع) از دیگر اهداف برگزاری شب شعر دعبل در حرم مطهر رضوی است.

اسماعیل آذر، مجری برنامه‌های مشاعره تلویزیون، هادی منوری، عضو شورای شعر انجمن ادبی رضوی، حجت الاسلام سیدی، عضو شورای شعر محفل شاعران جوان «تشرف» و محمد مهدی سیار، میلاد عرفان‌پور، ناصر فیض، علیرضا قزوه، محمد سهرابی، محمدجواد غفورزاده شفق و محمد نیک از جمله شاعرانی هستند که تا کنون در این محفل ادبی به شعرخوانی پرداخته‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha