سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ آیت‌الله خاتمی در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: کلیدواژه نامگذاری سال‌ها «اقتصاد مقاومتی» است، یعنی طوری اقتصاد را بسازیم که با تکان های بیرونی، نلرزد در واقع ستون فقرات اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، امام جمعه موقت تهران در جمع زائران و مجاوران نوروزی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: ما رهبر معظم انقلاب را تنها یک رهبر سیاسی نمی‌دانیم بلکه ایشان را جانشین عام امام زمان(عج) می‌دانیم بنابراین وقتی در عرصه‌های کلان ورود پیدا می‌کنند نباید از کنار آن سطحی گذشت، باید به عمق مسائل نگاه کنیم تا به هدف آن برسیم.

آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه نا‌م‌گذاری‌ها به صورت کلان، بار فرهنگی دارد، تصریح کرد: نامگذاری سال‌ها از ابتکارات رهبر معظم انقلاب است که در دو دهه اخیر انجام می‌شود؛ در واقع این اقدام رهبر معظم انقلاب تأسی به پیامبر(ص) است.

اقتصاد مقاومتی؛ کلیدواژه نامگذاری سال‌ها

وی با بیان اینکه ایشان در این نام‌گذاری‌ها درد و مشکل کشور را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسی‌ها نشان می‌دهد مشکل کشور مسائل اقتصادی است البته تنها درد کشور ما نیست، این مشکلی جهانی البته با فراز و فرود، کم و زیادی که دارد، است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مشکل اقتصادی چیز کمی نیست با اقتصاد پویا دین مردم تقویت می شود؛ دغدغه معیشت که کم باشد فرد با آرامش بیشتر نماز می‌خواند و با صفای دل بیشتری روزه می‌گیرد.

آیت‌الله خاتمی متذکر شد: ما فکر مارکسیسم‌ها را نداریم که اقتصاد زیربنا است برمبنای تفکر مارکسیستی «انسان آنگونه می‌اندیشد که می‌خورد»، ولی ما براین باوریم که اقتصاد پویا تأثیر بسیاری در دین‌داری مردم دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کلیدواژه در نامگذاری سال‌ها «اقتصاد مقاومتی» است یعنی طوری اقتصاد را بسازیم که با تکان های بیرونی، بالا و پایین‌رفتن دلار، اقتصاد ما نلرزد در واقع ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال، حمایت از کالای ایرانی است.

قاچاق کالا؛ نقطه مقابل حمایت از کالای ایرانی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حمایت از کالای ایرانی در حقیقت خودباوری ملی است تا با کمک مسئولان بهترین کالا را عرضه کنیم و نقطه مقابلش مسأله خطرناک قاچاق است که با هر قاچاق ده‌ها کارخانه تولیدی از کار می‌افتد.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: براین اساس رهبر معظم انقلاب درد و درمان کشور را درست تشخصیص دادند و سال ‌جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامیدند.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha