جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی یک پسر، مدیر هنری موسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوی

مدیر هنری موسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوی آموختن مهارت و گفتمان سازی را از ملزومات شکل گیری و گسترش استارت آپ عنوان کرد.

مهدی یک پسر، مدیر هنری موسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوی در خصوص استارت‌آپ‌های فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در مشهد، گفت: مهمترین مسئله ای که سبب توجه به ضرورت شکل گیری استارت آپ ها در فضای حوزه می شود توجه تمام بخش های جامعه به موضوعات اجتماعی و اقتصادی است.

مدیر هنری موسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوی ادامه داد: چنانچه نگاه سیستماتیک و منظومه ای به مسائل جامعه داشته باشیم می دانیم که یک مسئله صرفا در یک ساحت حل نمی شود، به این معنا که باید ساحت های مختلف را کنار یکدیگر قرار دهیم.

وی با تاکید بر این نکته که پاسخ به مسائل، نیازها و شبهات دینی جامعه ضرورت ورود به این عرصه را سبب می شود، بیان کرد: ورود به این عرصه منافع متعددی دارد، هم منافع برای افرادی که می توانند سبکی را در خودگردانی و تامین نیازهای خود و خانواده ایجاد کنند و هم به یک فهم مشترک بین موضوعات فرهنگی و اجتماعی دست پیدا می کنند تا روزی که می خواهند در خصوص مسائل اظهار نظر کنند با یک فضای واقعی مواجه شده باشند.

عضو هیئت داوران نخستین رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلامی در ادامه این گفت وگو در خصوص کمبودهایی که در عرصه استارت آپ وجود دارد، تصریح کرد: به نظر می رسد که هنوز زود است در خصوص کمبودها سخن به میان آید، چراکه این حرکت، یک حرکت نوپا و البته مقدس است و دفتر تبلیغات اسلامی اقدام باارزشی را در پیش گرفته است.

یک پسر به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و استفاده از روش استارت آپ را یکی از ملزومات امروز جامعه دانست و بیان کرد: از طرف دیگر جامعه نیازمند شنیدن پاسخ به پرسش های خود توسط حوزویان است، به همین دلیل معتقدم سخن گفتن در خصوص نقاط ضعف این طفل نوپا هنوز زود است.

مدیر هنری موسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوی در بخش دیگری از این گفت وگو آموختن مهارت و گفتمان سازی را از ملزومات شکل گیری و گسترش استارت آپ خواند و یادآور شد: در ابتدای امر در حوزه نیازمند گفتمان سازی برای توجه به ضرورت شکل گیری استارت آپ هستیم تا تابوی نرفتن به سمت این گونه مسائل شکسته شود و افراد بپذیرند در قبال مسائل اجتماعی و اقتصادی می توانند نقش افرین بود.

وی تاکید کرد: مهارت ها نیز در کنار گفتمان سازی باید اجازه رشد یابند تا حوزویان توانمندی هایی غیر از توانمندی علوم دینی را نیز کسب کنند تا بتوانند به یک زندگی سیستماتیک دست یابند.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha