پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوآوری در علوم و معارف اسلامی

حوزه/ مربی شتابدهنده کسب و کار فردوسی با تأکید بر بومی سازی محصولات فرهنگی بر بستر ایرانی - اسلامی، گفت: استارت آپ ها باید مفاهیم و گزاره های موجود در حوزه دین را به محصولات فرهنگی تبدیل کنند.

هادی صائبی، مربی شتاب دهنده کسب و کار فردوسی در حاشیه نخستین رویداد نوآوری درعلوم و معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد درباره نقش تیم ها و استارت آپ های فرهنگی در گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) گفت: مهمترین مسئله ای که در تبیین معارف اهل بیت(ع) داریم این است که گزاره ها به محصولات فرهنگی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه تیم ها و استارت آپ ها می توانند این مفاهیم و گزاره هایی که در حوزه دینی وجود دارد تبدیل به محصولات فرهنگی کنند، اظهار کرد: در واقع اگر این گزاره ها تبدیل به محصولات فرهنگی شوند قابلیت عرضه و فروش را در بازار دارند.

صائبی با اشاره به این مطلب که مهمترین مسئله ای که نیاز است استارت آپ ها نسبت به آن توجه داشته باشند این موضوع است که از روش های بومی استفاده کنند، تصریح کرد: در عین حال می توان متدهایی را که در غرب وجود دارد بومی سازی شوند.

مدیر شتاب دهنده  کسب و کار فردوسی با تأکید بر بومی سازی محصولات فرهنگی، بیان داشت: از طرفی می توان این محصولات را در بستر ایرانی اسلامی خودمان ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب حوزه های علمیه در راه اندازی استارت آپ های مذهبی باید بیشتر به سمت تولید محتوا و محصول بروند، تصریح کرد: در این قسمت نیز توجه به تولید محصولات فرهنگی وعلمی از سوی طلاب حائزاهمیت است و در عین حال اگر توجه به این موارد صورت بگیرد نتایج بهتری در این بستر به دست خواهد آمد.

صائبی با اشاره به این مطلب که تولید علم درحال حاضر در حوزه های علمیه انجام می شود، بیان داشت: در حال  حاضر خلأ موجود ما، نبود محصولات فرهنگی مبتنی بر آمیزه های ایرانی اسلامی است.

وی درادامه درباره اینکه این ایده ها امکان رسیدن به مرحله تولید و تجاری سازی را دارند یا نه، گفت:20 درصد ایده هایی که مطرح شده بود، این قابلیت را دارند که به صورت محصولات علمی  با خروجی های مشخص باشند.

صائبی ادامه داد: البته سایر تیم ها به مرحله فاز تجاری نمی رسند، اما در عین حال باید بیشتر بر روی آنها کار شود و وقت بیشتری گذاشته شود و از طرفی از اساتید بیشتری بهره مندی صورت بگیرد تا آنان نیز به مرحله تجاری سازی برسند.

وی درادامه با اشاره به اینکه برگزاری اینچنین استارت آپ هایی می تواند در پرورش رویدادهایی که مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی باشد تأثیر مثبت داشته باشد، ابرازکرد: در واقع این فعالیت ، فرآیندی مثبت با تأثیرگذاری بسیار است.

مربی شتاب دهنده کسب و کار فردوسی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر این استارت آپ ها در فضای دانشگاهی و فضاهایی که دغدغه فرهنگی ندارند انجام می شود و اغلب استارت آپ ها دغدغه مالی تجاری دارند، اظهارکرد: اما در این رویداد علاوه بر بحث تجاری سازی تمرکز تیم ها و استارت آپ ها بر روی مبانی فرهنگی و برای پیشبرد امورات فرهنگی است تا تجاری سازی.

انتهای پیام / ۳۱۳ /۲۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha