چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی

حوزه نیوز/ آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی گفت: مکتب‌سازان منحرف در طول تاریخ هیچ‌گاه فعالیت خویش را با سخنان خلاف عقل و شرع آغاز نکردند بلکه با درهم آمیختن حق و باطل مذهب مورد نظرشان را ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت‌الله حاج شیخ مصطفی اشرفی‌شاهرودی در آئین تجلیل از اساتید برتر و ممتازین آموزشی و پژوهشی مرکز مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد با بیان این‌که فعالیت‌های شیخ مفید، افتخار شیعه را به همراه داشت، گفت: تشیع، فقهای بزرگی را به خود دیده، اما در این میان عنایتی که حضرت ولی عصر(عج) نسبت به شیخ مفید داشتند بی‌نظیر است؛ ایشان در زمان حیات شیخ مفید دو یا سه نامه به شیخ ارسال کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: این نشان می‌دهد افرادی مانند شیخ مفید که توانستند از مکتب و کیان تشیع دفاع و آن را حفظ کنند جایگاه و ارزشی فراتر از سایر فقها دارند.

وی به آیین تجلیل دانش‌پژوهان ممتاز مركز تخصصي مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی اشاره و خطاب به طلاب و دانش پژوهان حاضر، تأکید کرد: شما باید تلاش و زحمت بیشتری به خرج دهید و تنها به درس و حضور در این مرکز اکتفا نکنید؛ شما حداقل باید روزی 10 تا 12 ساعت پیرامون موضوعات مد نظر تلاش و فعالیت داشته باشید.

آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی ابراز کرد: امیدوارم فارغ التحصیلان این مرکز بتوانند با درایت کامل از کیان و مذهب تشیع و رسالت خاتم النبیاء(ص) در برابر هجمه وتبلیغات دشمن که جهان و به ویژه کشور ما را احاطه کرده، دفاع کنند.

وی با بیان اینکه مکتب‌سازان منحرف در طول تاریخ هیچ‌گاه فعالیت خویش را با بیان سخنان خلاف عقل و شرع آغاز نکردند، بلکه با درهم آمیختن حق و باطل مذهب مورد نظرشان را ایجاد کردند، گفت: این مسئله مهمی است که ما در حوزه‌های علمیه متخصص‌هایی داشته باشیم که بتوانند تفاوت‌های میان این حق و باطل‌ را تشخیص دهند البته خود تحت تأثیر قرار نگیرند.

آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی به امانت الهی که خداوند بر دوش انسان نهاده است اشاره و ابراز کرد: این امانت همان تکالیف الهی هستند که امروز به عهده روحانیت است و در این میان بزرگترین امانت و تکلیف، حفظ اصل کیان توحید و اصول اعتقادی است.

انتهای خبر

28/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha