چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 فیلیپین استانداردهای جدید حلال معرفی می کند

حوزه/ در هفته «تجارت حلال» دولت فیلیپین طی مراسمی که در روزهای ۱-۶ ماه می در شهر بندری داوائو برگزار می شود، استانداردهای جدید حلال را معرفی خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از halalfocus، کشور فیلیپین استانداردهای جدیدی برای حلال ارائه می دهد. این استانداردهای جدید حلال قرار است توسط وزارت تجارت و صنعت این کشور در روزهای 1-6 ماه می 2018 میلادی، در شهر بندری داوائو در جنوب فیلیپین و به مناسبت هفته تجارت حلال فیلیپین ارائه شوند.

ماریلو آمپوآن رئیس صندوق مرکز اسلامی جهانی در نشستی اظهار امیدواری کرد: با ارائه این استانداردهای جدید می خواهیم موسسات بیشتری مجوز حلال به دست بیاورند. فیلیپین یک عضو انجمن گواهینامه حلال بین المللی، نهادی متشکل از کشورهای مختلف دارای استانداردهای حلال می باشد، به همین جهت نیز ایجاد یک برنامه استاندارد جدید حلال برای کسب شناخت جهانی از ضرورت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در فیلیپین هم اکنون تنها 6 موسسه دارای مجوز استاندارد حلال ارائه شده توسط کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین هستند که این نهاد نیز دیگر چنین اختیاری را در دست ندارد و دادن گواهینامه حلال به دولت سپرده شده است.

به گفته این مقام اسلامی در فیلیپین، گواهینامه حلال این موسسات تا سال 2019 تمدید شده است و این شرکت ها برای دریافت مجوز حلال با توجه با استانداردهای جدید ثبت نام کرده اند. همچنین از شرکت های غذایی که فاقد مجوز حلال می باشند برای شرکت در هفته «تجارت حلال»  دعوت به عمل آمده تا آن ها نیز بتوانند مجوز لازم با توجه به استانداردهای جدید را دریافت کنند.

به گفته وی، در فیلیپین رستوران های کوچک متعددی هستند که غذای اسلامی تهیه می کنند اما به دلیل مشکلاتی تاکنون قادر به دریافت مجوز حلال نبوده اند که استانداردهای جدید می تواند به پیوستن آن ها به تجارت جهانی 3 تریلیون دلاری حلال کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha