جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانی شهید سید جعفر سجادی

حوزه/ عزیزانم بدانید که این دنیا محل گذر و امتحانی بیش نیست، پس دل به این دنیا نبندید و تقوا و صبر را در همه مراحل زندگی پیشه خود سازید.

خبرگزاری «حوزه»، حالات خوشی داشت و در جبهه برای شهادت لحظه شماری می کرد. شب قبل از عملیات در زیر نور ماه نوشت: " شب دوشنبه است و دشمن زبون شده، ما رزمندگان در شلمچه  به طرف بصره رهسپاریم تا دل امام و امت را شاد کنیم. چقدر شیرین و دلپذیر است این لحظه ها، لحظه های نزدیک شدن به شهادت."

تولد و علم اندوزی

روحانی شهید سید جعفر سجادی عالمی نیک کردار از خطه خوانسار بود که گوهر وجودش به سال 1341 شمسی در خانواده ای متدین پا به عرصه طبیعت نهاد.

او پس از اخذ دیپلم در سال 1361 مسیر تحصیلی اش را با ورود به حوزه علمیه خوانسار تغییر داد و راه بزرگان دین را پیش گرفت. پس از آن که بخشی از مقدمات علوم دینی را فرا گرفت به حوزه علمیه قم رفت و همجوار مزار محترم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) شد.

روحیات رفتاری و اعتقادی

نوشته اند اهل عمل بود و سعی می کرد تا عبادتش نه از سر عادت که از روی معرفت و توجه باشد. او معتقد بود نگهداری انقلاب از به وجود آوردن آن بسیار مشکل تر است. کاهلی و بی تفاوتی در راه انقلاب را گناهی بزرگ می دانست و دیگران را نسبت به آن آگاه می کرد.

فیض شهادت

سید جعفر در سال 1365 شمسی از کنج حجره به در آمده و جستجوگر اشرف الموت گردید. شلمچه در روز 23 دیماه 1365 معراج گاه این روحانی شیفته شهادت شد و او را تا مقام شهادت عروج داد. پیکر پاک آن عزیز سفر کرده در گلزار شهدای خوانسار به خاک سپرده شد.

گل واژه ای از شهید

عزیزانم بدانید که این دنیا محل گذر و امتحانی بیش نیست، پس دل به این دنیا نبندید و تقوا و صبر را در همه مراحل زندگی پیشه خود سازید.

عاش سعیدا و مات شهیدا

منبع: شاهدان روحانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha