سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار حجت الاسلام  عبد اللطیف فضل الله با آیت الله اسحاق فیاض

حوزه/ آیت الله اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف تاکید کردند سخنان و عملکرد شیعیان باید به گونه ای باشد که علاوه بر تقویت وحدت شیعه و سنی،موجب حفظ اتحاد شیعیان و تقویت آن باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید علی عبد اللطیف فضل الله رئیس نشست فکر عاملی و از روحانیون شیعه لبنان با آیت الله اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کرد.

اسلام بر تفکر باز و گفتگو تاکید می کند و تعصب و فتنه گری را نمی پذیرد

حجت الاسلام فضل الله در این دیدار تاکید کرد: روشنفکران به دور از انواع سلطه و اموال، به اسلام توجه و اهمیت می دهند.

وی به آگاهی از پروژه تمدن اسلامی که علمای مکتب اصلاح و روشنفکری آن را رهبری کردند، دعوت کرد و گفت: این مکتب اکنون با آفت هایی مانند غلو، تعصب، تکفیر و گمراهی مواجه است.

رئیس نشست فکر عاملی اشاره کرد: اسلام با مضامین اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی بر تفکر باز و گفتگو تاکید می کند و مصادره، نادیده گرفتن دیگران، فرهنگ فتنه و تعصبات را نمی پذیرد.

سید فضل الله به آگاهی از هویت متمدن اسلامی برای مقابله با چالش های موجود دعوت کرد.

وحدت نه تنها میان شیعه و سنی، بلکه میان شیعیان باید حفظ شود

حضرت آیت الله اسحاق فیاض در این دیدار تاکید کردند سخنان و عملکرد شیعیان باید به  گونه ای باشد که علاوه بر تقویت وحدت شیعه و سنی،موجب حفظ اتحاد شیعیان و تقویت آن باشد.

ایشان با اشاره به اهمیت سخنرانی های وحدتگرا تاکید کردند: سخنرانان باید بر اسلامی متمرکز شوند که همه ی مسلمانان در آن نقطه مشترک دارند.

این مرجع تقلید در ادامه به مسئله روحانیون معمم که با رفتار خود به اسلام بی احترامی و اهانت می کنند، اشاره کردند و آن را آفتی برای اسلام دانستند.

آیت الله فیاض خواستار اقتدا به سیره حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) شدند که بر اساس اعتدال، تنوع و اخلاق نیک استوار است.

سکوت کشور های عربی و اسلامی در قبال اقدام ترامپ، محکوم است

این مرجع عراقی تاکید کردند: درگیری ها و تفرقه انگیزی های عراق، لبنان، سوریه و جهان عربی و اسلامی، خطر رژیم صهیونیستی متجاوز را که به نظر برخی دوست شده، از یاد همگی برده است.

آیت الله فیاض سکوت کشور های عربی و اسلامی را در برابر اقدام ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس محکوم کردند و به حضور حجت الاسلام فضل الله و هیئت همراه خوش آمد گفتند و از سفر وی تشکر کرده و برای موفقیت و پیروزی وی در امور اسلامی، انسانی و جهاد دعا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha