پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گفتمان مهدویت

حوزه/ دبیر اجرایی نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت از تمدید مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش تا ۲۵ فروردین ماه خبر داد.

حجت الاسلام احمد رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت در سال 97 اظهار کرد: محوریت مقالات این همایش در رابطه با آثار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی است، چراکه معظم له از جمله مراجع معظم تقلیدی هستند که بیشترین آثار را در حوزه مهدویت داشتند که مهمترین آنها منتخب الاثر در پنج جلد است.

وی ادامه داد: نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت دو دبیرخانه دارد که دبیر خانه علمی آن در قم  و دبیرخانه اجرایی هم در شهرستان گلپایگان در دانشگاه فنی- مهندسی مستقر است.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فنی شهید مهاجر اصفهان  افزود: دبیر خانه اجرایی این همایش 7 کمیته دارد که مهمترین آنها کمیته طلاب و روحانیون است.

حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: این همایش هفت محور  اصلی دارد که هر کدام از آنها زیرشاخه هایی را تشکیل می دهند، از ویژگی های خاص  همایش امسال ایجاد فضای  حضور  برای همه اقشار جامعه است.

وی با بیان اینکه دانشجوی منتظر و دانشگاه منتظر شعار نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت است، افزود: درصددیم تا نقش علم، هنر و مشاغل را در جامعه مهدویت مشخص کنیم و طرح های دانشگاهی، انیمیشن و مواردی از این دست را در قالب مهدویت ارائه دهیم

دبیر اجرایی نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت، آشنایی بیشتر تمام اقشار جامعه به خصوص جوانان  با واقعه انتظار  را از مهمترین اهداف این همایش برشمرد و تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب ده ها سال پیش بر موضوع مهدویت تاکید داشتند و گفتند هر گاه بحث مهدویت در جامعه کمرنگ شود ناامیدی در جامعه رخنه می کند  و این هدف استکبار است.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید مهاجر با تاکید بر اینکه تمام اقشار جامعه با هر نوع نگاه و گرایشی حتی با ارسال یک دلنوشته در خصوص مهدویت می توانند در مسابقه گفتمان مهدویت شرکت کنند؛گفت: میزان شناخت موعود مهمترین معیار سنجش مقالات همایش گفتمان مهدویت است که در این راستا از برترین مقالات این دوره در نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت تجلیل خواهد شد.

گفتنی است،  علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به کانال تلگرامی goftemanemahdaviat@  رجوع کنند، همچنین آخرین فرصت ارسال مقاله و دل نوشته 25 فروردین ماه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha