یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/مدیر حوزه های علمیه گفت: فعال بودن در شناسایی، آسیب شناسی و رعایت عدالت در حمایت از مددجویان جزو مقوله های مهم و جدی است که کمیته امداد باید مدنظر خود داشته باشد و خوشبختانه در این امر قدم های خوبی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی عصر امروز در دیدار مهندس میرشکار مدیرکل امداد امام خمینی(ره) استان قم  که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب با اشاره به اولویت های مهم و پیش روی کمیته امداد امام خمینی به ویژه مددکاری اسلامی گفت: بحث مددکاری اسلامی یکی از ابتکارات خوب این کمیته می باشد که باید روز به روز تقویت شود و قدم های اساسی بیشتری در این عرصه برداشته شود.

وی افزود: بحث های پژوهشی و نظریه پردازی پیرامون مددکاری اسلامی بسیار ضروری و مهم است و انجمن های علمی حوزه، می تواند در این عرصه کمک های خوبی به بحث مددکاری اسلامی و عمق بخشیدن به این کار مهم داشته  باشد.

امام جمعه قم بیان داشت: نقش ستادی کمیته امداد و هماهنگ سازی همه نهادها با این ارگان در جهت رفع محرومیت و فقر بسیار مهم است و باید بر روی این نکته هم توجه ویژه شود.

مدیرحوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: فعال بودن در شناسایی، آسیب شناسی و رعایت عدالت در حمایت مددجویان از مقوله های مهم و جدی است که کمیته امداد باید مدنظر خود داشته باشد که خوشبختانه در این امرقدم های خوبی برداشته شده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت حفظ کرامت و عزت مددجویان و تقویت این حس عزتمندی خاطر نشان ساخت: باید تجارب کمیته امداد در این عرصه مدون شود و حوزه این آمادگی را دارد تا در این بخش و سایر بخش هایی که لازم است با کمیته امداد همکاری لازم را داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نه چندان دور فقر به کلی ریشه کن شود و کسی در جامعه برای نیازهای اولیه خودش محتاج کسی نباشد.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار مهندس میرشکار مدیرکل امداد امام خمینی(ره) گزارشی ار فعالیت های انجام شده این اداره کل برای محرومین ارائه داد.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha