پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار طلاب مدرسه علمیه رسالت قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: همانطور که در روایات و احادیث در خصوص اهمیت به نماز و اینکه فرض کنیم هر نمازی که می خوانیم آخرین نمازمان است طلاب باید قدر فرصت را دانسته و در هر کار و خدمتی فرصت را مغتنم بشمارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در جمع طلاب ممتاز و نمونه مدرسه علمیه رسالت قم که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهارداشت: امام صادق(علیه السلام) نسبت به اهمیت نماز و چگونگی قرائت آن مطالب زیادی گفته اند، ولی در روایتی نسبت به این که به گونه ای نماز بخوانید که گویا این که آخرین نماز شما است، سفارش کرده اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: من از این روایت اینگونه استفاده می کنم که طلاب باید قدر فرصت ها را بدانند و جوانی فرصتی است مغتنم که باید از لحظه لحظه آن بهره برد، هر کاری که انجام می دهیم با این نگاه باشد که این یک فرصت تکرار نشدنی است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه طلبگی محتاج همت بلند، کوشش و اراده جدی است، ابراز داشت: طلبگی محتاج همت بلند، کوشش و اراده جدی است؛ طلاب از سستی و تنبلی به دور باشند و با نظم و برنامه دروس خود را بخوانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه به روایتی از ائمه معصومین(ع) و بیاناتی از علمای سلف درباره فضل علم و برتری فعالیت‌های حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: همان‌طور که امام صادق(ع) فرموده بودند « روزی خواهد آمد که صدای اسلام از قم به جهانیان برسد»، ما امروز شاهد تحقق این وعده هستیم.

مدیر حوزه های علمیه طلبگی را بهترین شغل عالم دانست و ادامه داد: ما خدای حق تعالی را شکر می‌کنیم که از میان شغل‌ها، طلبگی را برای ما برگزید اما در این شغل و در این مسیر باید توجه بسیاری به اخلاص، اخلاق الهی و همت بلند داشت.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه طلاب با توجه به نیازهای فعلی جامعه به تحصیل بپردازند، اظهارداشت: طلاب باید متناسب با نیازها به تحصیل پرداخته و پاسخگو باشند و انسان‌هایی در حوزه موفق هستند که از خود عبور کرده و به دنبال نام، نشان و لقب نباشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ضمن تاکید بر عمق بخشی مطالب توسط طلاب علوم دینی تصریح کرد: هر چقدر نسبت به علوم و معارف دینی عمق بخشی داشته باشیم، بدون تردید دچار فراموشی نخواهیم شد و آنچه اساتید به ما ارائه می کنند را به بهترین نحو فرا خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: اهتمام به پیش مطالعه دروس، پیش مباحثه، بهره از اساتید، مطرح کردن سوالات در کلاس درس، اهتمام جدی به مباحثه دروس ارائه شده شیوه های ارزشمند عمق بخشی به مطالب است.

مدیر حوزه های علمیه در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت فراگیری زبان عربی و سایر زبان های خارجی گفت: طلاب ما باید امروز نگاهی بین المللی داشته باشند و وسعت نگاه خود را گسترش دهند و این مهم تحقق نمی یاد جز با فراگیری زبان عربی و یا سایر زبان های خارجی، زمانی ما موفق خواهیم شد که بتوانیم علوم آموزش دیده را در عرصه بین الملل به اجرا گذاشته و پاسخگوی مطالبات بین المللی باشیم.
انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha