جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات و صدقه

رئیس اداره اجرایی زکات خراسان شمالی از افزایش ۱۶ درصدی جمع‌آوری زکات در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: با توجه به هدف‌گذاری  75 ميليارد ريالی جمع‌آوری زکات در سال گذشته، 16 درصد بيشتر از اين تعهد در استان تحقق يافت.

وی با بیان اینکه کشاورزان و دامداران استان سال گذشته 88 میلیارد ریال زکات پرداخت كردند، گفت: با توجه به هدف تعیین شده در جمع‌آوری زکات، پرداخت زکات در استان 16 درصد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه زکات شامل سه فرآیند، تبلیغ، جمع‌آوری و هزینه کرده است، افزود: ۱۷۴ روحانی مبلغ زکات و بیش از 2 هزار و ۲۰۰ عامل افتخاری با شورای زکات استان همکاری دارند.

وی ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات و روحانیان طرح هجرت مستقر در شهرها و روستاها هم در مقاطع مختلف به موضوع زکات ورود پیداکرده‌اند که این همگرایی موجب افزایش پرداخت زکات در استان شده است.

رئیس اداره اجرایی زکات خراسان شمالی گفت: با توجه به وجود روستاهای متعدد و کشاورزی به عنوان یکی از قطب‌های توسعه استان٬ خراسان شمالی از جمله استان‌هایی است که همواره در پرداخت زکات٬ پیشتاز بوده و مردم استان در این زمینه دستاوردهای خوبی دارند.

وی با بيان اينکه 60 درصد زکات جمع‌آوری شده براي محرومان هزينه می‌شود اظهار داشت: 40 درصد نيز براي ساخت طرح‌های عام‌المنفعه همچون ساخت غسالخانه، کتابخانه، راه‌های بين مزارع، حسينيه، زينبيه، مسجد و خانه عالِم در روستاهاي استان هزينه می‌شود .

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه این میزان زکات از سطح 230 روستای استان جمع‌آوری شده، گفت: زکات هر منطقه‌ای برای همان منطقه نیز هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم در فرایند پرداخت زکات توجه به تبلیغات این حوزه است و خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است

رئیس اداره اجرایی زکات خراسان شمالی با بیان اینکه پرداخت این واجب الهی به گروه خاصی از جامعه اختصاص ندارد و باید تمام اشخاص متمکن زکات بپردازند، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات در دین مبین اسلام به عنوان یکی از پشتوانه‌های مالی در برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی مردم تأکید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha