پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اردوی راهیان نور دانش آموزی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد از برگزاری اردوی راهیان نور طلاب و روحانیون این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر ایزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 75 نفر از طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور از جمله؛ معراج شهدا، دهلاویه، اروندکنار، منطقه هورالعظیم، شلمچه، طلائیه به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد با بیان اینکه همچنین این طلاب به زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران نیز مشرف شدند، گفت: این اردو به مدت پنج روز طول کشید.

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از بهترین راهها برای انقلابی ماندن حوزههای علمیه، یادآوری حماسههای ۸ سال دفاع مقدس است که یکی از راههای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس در حوزهها، اعزام طلاب و روحانیون به مناطق عملیاتی است و تجربه ثابت کرده که این مهم تأثیر شگرفی در زمینه تربیتی و اعتقادی طلاب دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد هدف از برگزاری این اردو را حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و گسترش فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: این طلاب در آینده در منابر، حسینیه‌ها، مساجد، دانشگاه‌ها و مناسبت‌های مختلف با تریبون‌هایی که در دست دارند می‌توانند ارزش‌های آن دوران را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

وی همچنین زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در دل‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این اردوها دانست و اظهار داشت: کسی که یاد شهدا در دلش زنده‌ می‌شود درمی‌یابد که باید راه شهدا را ادامه داد و وظیفه‌اش را در مقابل این امانت عظیمی که با خون این همه شهید به دست‌ آمده، بشناسد و در راستای آن همت گمارد، به همین دلیل نیاز است که از فرصت اردو‌های راهیان بهره ببریم و پیام شهدا را منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام ایزدی با بیان این که اردوهای راهیان نور وسیله‌ای برای حفظ امنیت کشور و ملت ایران نیز محسوب می‌شود، افزود: پیام اجتماع اقشار مختلف جامعه در مناطق عملیاتی به دشمنان این است که ملت ایران اسلامی همواره پای آرمان‌های انقلاب و امام(ره) ایستاده و تا پای جان از آن دفاع می‌کنند و روحیه شهادت‌طلبی و ضد نفاق ملت ایران نمی‌گذارد که دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی همچنین با بیان این که راهیان نور نوعی رژه اسلامی است، گفت: پیر و جوان، کودک و نوجوان، زن و مرد، دختر و پسر از تمام مناطق ایران اسلامی در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور حاضر شده و برای دشمنان اتحاد و یکپارچگی خود را به نمایش می‌گذارند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد همچنین با اشاره به این که اردوهای راهیان نور وسیله‌ای برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است، خاطرنشان کرد: شهدا بهترین رسانه تبلیغ دین هستند، اگر خواهان تبلیغ دین هستیم و چه بخواهیم در مسیر ظهور امام زمان(عج) کار کنیم باید از شهدای اسلام مدد بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha