پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شمشادی

حوزه/ کارشناس رسانه ای و تحلیلگر مسایل عراق و سوریه با تاکید بر این که مهم ترین سلاح در قضایای سوریه و عراق، سلاح رسانه بود، گفت: رمز توفیق مدافعان حرم، شور و شعور حسینی و تکیه بر قدرت ایمان به خدا بوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حسن شمشادی طی سخنانی در مراسم رونمایی از مستند هفده با موضوع زندگی و شهادت حسن کریدی شهید گروه النجباء عراق در منطقه لاذقیه سوریه که در سالن سینما آیه قم برگزار شد، با اشاره به آغاز تحولات و قضایای سوریه در هفت سال قبل ابراز داشت: از همان آغاز ماجرا ، رسانه های عربی و عبری منطقه به بهانه این که مردم سوریه دست به انقلاب علیه بشار اسد زده اند، قضایا را متفاوت از آنچه واقعیت بود جلوه دادند و با تصاویر و فیلم های نادرست این گونه القا کردند که گویا اکثریت مردم سوریه نظام این کشور را تحمل نکرده و دست به شورش زده اند و حال آن که این گونه نبود.
وی افزود: از آن زمان تا همین الان نیز متاسفانه برخی چه در داخل کشور و خارج از کشور نسبت به مجاهدت و ایثار بزرگی که شهدای مدافع حرم و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی کردند، تشکیک کرده و تهمت های ناروایی به این عزیزان و خانواده های آنان زدند و حال آن که اگر مدافعان حرم نبودند به تعبیر مقام معظم رهبری، امروز باید در داخل ایران با تکفیری ها و داعشی ها می جنگیدیم.
این کارشناس و تحلیلگر امور رسانه‌ ای گفت: مدافعان حرم با شور و شعور حسینی و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در دفاع از حریم آن بزرگواران از همه وجود خود مایه گذاشته و در مظلومیت توانستند خطر بزرگ تکفیری ها و تروریست ها را خنثی کنند و نقشه شوم آن ها را نقش بر آب کنند.
وی تاکید کرد: جای بسی تاسف است که همچنان مشاهده می کنیم عده‌ای در فضای مجازی تشکیک می‌کنند که عراق و سوریه چه ربطی به ایران دارد و حال آن که اگر درست بنگریم، طرح این مباحث به نوعی تشکیک در ایمان و عقیده است.
شمشادی همچنین با بیان این که به فضل الهی تهدید بزرگ داعش و گروه های تکفیری در منطقه به فرصت بسیار بزرگی برای امت اسلامی و به خصوص کشورهای جبهه مقاومت اسلامی تبدیل شد، افزود: شهدای مدافع حرم و همه رزمندگان معتقد در این جبهه به خوبی نشان دادند که اساساً دفاع از حریم اهل بیت(ع) رنگ و نژاد و مرز نمی‌شناسد؛ لذا همه آن ها تحت هدایت ولی فقیه و مرجعیت شیعه توانستند این حماسه بزرگ را رقم بزنند و البته در دفاع از حرم برادران اهل سنت نیز در کنار شیعیان در مقابله با تکفیری ها ایستادگی کردند.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب طی سخنانی بسیار مهمی در سال ۹۱ فرمودند که دیگر زمان کنونی، دورانی نیست که آمریکا بخواهد برای دیگر کشور‌ها تصمیم بگیرد، بلکه این مردم کشور‌های منطقه هستند که تصمیم می‌گیرند و پس از گذشت چند سال مشاهده کردیم که همین طور شد و آن ها نتوانستند نظام سوریه به عنوان یکی از محورهای اصلی مقاومت اسلامی منطقه را از میان بردارند.
وی با اشاره به قدرت رسانه در جنگ نرم خاطرنشان کرد: در همه دنیا که بگردیم متوجه می شویم که هیچ سلاحی وجود ندارد که بتواند به صورت شبانه‌روزی شلیک کند و حال آن که تنها سلاح رسانه است که می‌تواند در طول شبانه روز و بدون توقف شلیک کند.
وی افزود: بنده بارها گفته ام که جنگ سوریه پیش از آن که نبرد نظامی باشد، نبرد رسانه‌ای بود و دشمنان جریان مقاومت از این ابزار رسانه ای نهایت استفاده را در جهت اهداف خود کردند.
شمشادی در خاتمه گفت: واقعیت آن است که در جنگ رسانه‌ای امکانات و قدرت جبهه مقاومت کمتر است اما ما در همین اقلیت و کمبود امکانات تلاش کردیم تا صدای خود را به تمام دنیا برسانیم و ساخت مستندهایی درباره شهدای جبهه مقاومت اسلامی از جمله مستند هفده نشان می دهد که ما باید در این راستا بر تلاش های خود بیفزاییم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha