جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در جمع معلمین کتاب آموزش نظامی مدارس آموزش و پرورش شهر کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به دستور الهی مبنی بر این که عده ای از هر قبیله ای برای فراگیری معارف دینی کوچ نموده و سپس به قوم خود برگردند، گفت: باید فضا را برای نسل جوان در راستای فراگیری و فهم درست از دین و دنیای امروز آماده تر کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در جمع معلمین کتاب آمادگی دفاعی مدارس آموزش و پرورش شهر کرمانشاه، با اشاره به آیه «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ(توبه/ 122)»، گفت: کسی که در میدان جنگ در رکاب پیامبر(ص) حضور می یافت، در فرصت های مختلف حضرت او را تعلیم می داد، مثل همین کاری که شما در راهیان نور انجام داده و در لابلای آن کلی معارف را تعلیم می دهید.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به شأن نزول آیه شریفه «نَفَرَ »در زمان پیامبر عظیم الشأن(ص)، گفت: اُنس اغلب مردم به فرهنگ جاهلی در صدر اسلام باعث عدم رغبت به پیامبر(ص) گردیده بود.

وی با اشاره جذبه حضرت که عده ای جوان با طینت پاک و با نیات خالص گرد شمع وجود مطهر پیامبر(ص) را حلقه زدند، گفت: پیامبر(ص) با اعتماد به جوان ها و اعزام آنان به نقاط مختلف، از جمله «مصعب بن عمیر» که به عنوان معلم قرآن به یثرب اعزام شد، استفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به دستور الهی مبنی بر اینکه عده ای از هر قبیله ای کوچ کنند برای فراگیری معارف و به قوم خود برگردند،گفت: فلسفه تشکیل حوزه های علمیه بر اساس آیات قرآن است.

حجت الاسلام ایرانی تصریح کرد: باید فضا را برای نسل جوان در راستای فراگیری و فهم درست از دین و دنیای امروز آماده تر کرد تا در آینده شاهد نشر و گسترش تعالیم دینی در سطح جامعه باشیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم فهم و یاد گیری تعالیم دینی در عصر ارتباطات که دشمنان اسلام ناب به دنبال انحراف افکار عمومی هستند، اظهار کرد: اعتقاد راسخ دارم که حضور یک طلبه مهذب در هر خانواده ای یک ضرورت جدی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha