جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام کاظم(ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین گفت: امام موسی بن جعفر(ع) در برابر حکومت جور عباسی هرگز سر خم نکرد و با شجاعت دست رد به سینه زر و زور زد و درس آزادی و آزاد منشی را به مسلمانان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهرآرا، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه قزوین ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: در شرایطی که ملت های مسلمان در آتش نفاق، جنگ و خشونت می سوزند، نیاز جدی به الگوگیری از روش و منش ائمه معصومین(ع) به خصوص امام موسی بن جعفر(ع) می باشد.

وی افزود : امام کاظم(ع) در برابر رفتار انتقام جویانه حاکمان عباسی برای مسخ فرهنگ امت اسلامی، روش مناسب و هماهنگ با اهداف رسالت را برگزید که یاد آوری ویژگی های اخلاقی پیامبر(ص) بود و جلوه هایی از خصلت ها و معیارهای رسول خدا(ص) را متبلور می کرد.

وی اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) با درک دقیق اوضاع سیاسی و اجتماعی، از رو به رو شدن مستقیم با دستگاه خلافت پرهیز می کرد تا از یکسو از اختلاف میان مسلمانان جلوگیری و  شیعه را تقویت کند و از طرف دیگر سوژه به دست جاهلان نیفتد و امام را به شورشگری متهم نسازند.

مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین ادامه داد: امام موسی بن جعفر(ع) در برابر حکومت جور عباسی هرگز سر خم نکرد و با شجاعت دست رد به سینه زر و زور زد و درس آزادی و آزاد منشی را به مسلمانان داد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امام موسی کاظم(ع) فرصت کافی برای تشکیلات ساز جریان قوی شیعی نداشت، اما در عین حال با امکانات اندک، همواره در صدد انسجام افراد نخبه، متعهد و اثرگذار در اوضاع سیاسی و اجتماعی بود.

وی در پایان گفت: پیامبران و امامان معصوم(ع) و همچنین علمای راستین و دانشمندان متعهد در طول تاریخ برای زنده کردن ارزش های انسانی و اسلامی، همواره خود را سپر بلای جامعه قرار دادند و از جان خود برای حیات آبرومندانه مسلمانان مایه گذاشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha