جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ حجت الاسلام نظری در پایان با تاکید بر این که باید از ظرفیت روحانیون به شکل سازماندهی‎شده در مسائل فرهنگی، اجتماعی بهره برده شود، گفت: امروز موضوع آسیب های اجتماعی و بررسی و رفع آنها در دستور کار مسئولان کشوری قرار گرفته است و روحانیون بهترین کسانی هستند که می توانند در این حوزه گام بردارند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام عباس نظری صبح امروز در همایش تهدیدها و آسیب های اجتماعی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به ایام مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) گفت: ابراز محبت و مهربانی با بندگان خدا از ویژگی های بارز پیامبر اکرم(ص) بود و سیره عملی رفتار و معاشرت های فردی و اجتماعی پیامبر(ص) امروز باید در جامعه نهادینه و ترویج شود.

وی اظهار کرد: حضرت محمد(ص) نمونه اخلاق برای تمام بشریت در تمام عرصه ها هستند، بدین معنی که وجود حضرت پیامبر، گلستان زیبایی است که توجه تمام بشریت را به سوی خویش جلب نموده و انسان برای اصلاح خویش از این زیبایی ها استفاده می کند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:  زندگانی گهربار پیامبر اکرم(ص) سرشار از معنویت، صفا، عاطفه و مهرورزی است، چرا که در بعد اخلاق و آداب زندگانی فردی، آن حضرت نمونه کامل محبت و مهربانی، نیک خلقی، صداقت و راستگویی، علم و دانش، فداکاری جوانمردی بوده اند.

وی در ادامه بر ضرورت شناسایی آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: امروز با توجه به هجمه فرهنگی که ازسوی دشمنان در جامعه در حال وقوع است، وظیفه روحانیت و مبلغین این است که در مرحله اول ارتباط خوبی با نسل نوجوان و جوان داشته باشند و دیگر این که بتواند فضیلت ها و سبک زندگی ائمه معصومین(ع) را در جامعه اسلامی نهادینه کند.

حجت الاسلام نظری در پایان با تاکید بر این که  باید از ظرفیت روحانیون به شکل سازماندهیشده در مسائل فرهنگی، اجتماعی بهره برده شود، گفت: امروز موضوع آسیب های اجتماعی و بررسی و رفع آنها در دستور کار مسئولان کشوری قرار گرفته و روحانیون بهترین کسانی هستند که می توانند در این حوزه گام بردارند و کار کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha