جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: امام موسی کاظم (ع) هیچ گاه در قبال ظلم و ستمگری های خلیفه جور سکوت نکرد، تا مبادا این کناره گیری ایشان تایید وضع موجود و دستاویزی برای موضع گیری های شکست خورده دنیا طلبان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج گفت: استقامت امام موسی بن جعفر(ع) در آن جو خفقان و پر از اختناق، درسی است برای نسل امروز مسلمانان که باید درس آموز باشد.

وی اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) با رفتار و منش بسیار عالی و منطقی توانست در جامعه  آن روز تحول و تغییرات معنوی ایجاد نماید و این مسئله قدمی شد در راه رشد و گسترش فرهنگ اسلام حقیقی در برابر خط باطل و انحرافی که در آن روز به وجود َآمده بود.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت:  امام موسی کاظم(ع) هیچ گاه در قبال ظلم و ستمگری های خلیفه جور سکوت نکرد، تا مبادا این کناره گیری امام تایید وضع موجود و دستاویزی برای موضع گیری های شکست خورده دنیا طلبان باشد.

حجت الاسلام هاشمی افزود: امامان معصوم(ع) هر کدام در دوره خویش توانستند کارهای بزرگی را انجام دهند که رفتارهای نیک آنان مایه  خیر و برکت وهمچنین الگوی ما مسلمانان است، اما امروز این وظیفه برعهده مسلمانان و پیروان آن بزرگواران است.

امام جمعه شهرستان آوج خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) عبادت و تهجد، دعا و نیایش را با جهاد و مقاومت و سیاست عجین نمود و همواره مردم را از مدینه تا بغداد و تا درون زندان هارون هدایت کرد.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: باید درس مبارزه با ظلم را از امام موسی بن جعفر(ع) آموخت که هیچ‌گاه از مبارزه علیه طاغوت و ظلم دست نکشیدند.

وی در پایان گفت: جامعه امروز ما باید درس زندگی خود را از سیره امامان معصوم(ع) و به‌ ویژه حضرت امام موسی کاظم(ع) فرا بگیرد، زیرا عمل به سیره ائمه(ع)، انسان را از گمراهی نجات داده و به سوی حق رهنمون می‌ سازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha