جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ همایش استانی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با موضوع قرآن کریم و استکبارستیزی، در مشهد مقدس برگزار ­شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاریحوزه از مشهد، دکتر مجتبی نوروزی، دبیر استانی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در مشهد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت­ های انجام شده در دبیرخانه استانی خراسان­ رضوی، اظهار کرد: دبیرخانه دائمی این همایش در قم دایر است و امسال اولین دوره‌ای است که دبیرخانه‌های استانی نیز برای این همایش در حال فعالیت هستند.

وی افزود: دبیرخانه استانی خراسان رضوی که در دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد قرار داشت، توانست عنوان نخست دبیرخانه­ های استانی را کسب کند و به لحاظ تعداد مقالات ارسال شده در جایگاه اول قرار گیرد.

نوروزی در رابطه با ارزیابی مقالات گفت: مقالات رسیده به دبیرخانه استانی همایش در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفته است و حدود 35 مقاله به مرحله دوم برای ارزیابی راه پیدا کردند که پس از بررسی مجدد در دبیرخانه اصلی همایش در قم نتایج اعلام و همزمان با برگزاری همایش از مولفان 8 مقاله برتر تجلیل خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با اشاره به اینکه کتاب چکیده مقالات همایش استانی آماده چاپ است و در روز همایش به شرکت کنندگان اهداء خواهد شد، ابراز کرد: چکیده 79 مقاله در این کتاب مورد پذیرش قرار گرفته و در معرض استفاده پژوهشگران و محققان گرامی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که کتاب مجموعه مقالات همایش نیز پس از انجام اصلاحات توسط نویسندگان مقالات چاپ خواهد شد.، افزود: مهلت ارسال مقالات به این همایش تا ۲۰ اسفند ماه 1396 بوده است.

نوروزی اضافه کرد: ترویج آموزه‌های قرآنی و تبدیل مفاهیم قرآنی به گفتمان عمومی جامعه از اهداف برگزاری همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن است.

شایان ذکر است، دبیرخانه استانی این همایش در دی ماه 1396 تشکیل شد و محور اصلی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش­ های قرآنی «قرآن کریم و اسکتبارستیزی» می باشد که با موضوع استکبارستیزی در قرآن کریم، استکبارستیزی در سیره معصومین(ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی و حدود ۱۰۰ زیر موضوع فرعی تبیین شده است.

این همایش استانی با همکاری 20 مرکز دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی و اجرایی مختلف استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha