پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین-سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین بر لزوم هوشیاری والدین با چالش‌های امروز برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی قشر جوان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، امروز در نشست خانواده مطهر با حضور والدین محترم و دانش آموزان در هنرستان فامیلی سمنان اظهار داشت: خانواده‌ها در دنیای امروز با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌باشند که اگر والدین هوشیاری لازم را دارا نباشند با آسیب‌های جدی روبه‌رو خواهند بود.

وی تصریح کرد: در سایهٔ نماز و عبادت خدا است که آدمی به تربیت صحیح خود می‌رسد و از زنجیرهای اسارت و روزمرگی رها می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه با نماز است که انسان تربیت‌شده و از سطوح پایین بالا رفته و به سطح متعالی می‌رسد، افزود: نماز نیروهای غریزی را تحت کنترل خویش درمی‌آورد و بر فرعون درون پیروز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز، اساسی‌ترین عامل و اصلی‌ترین روش تربیتی برای سلامت جسم و روان و پیشگیری از انحرافات اخلاقی رفتاری و مؤثرترین روش درمانی در اصلاح رفتارهای نامطلوب است.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه هر جامعه برای اینکه اعضایش از هنجارها و قوانین آن پیروی کنند، اهرم‌ها و مکانیزم هایی دارد که به آن کنترل اجتماعی می‌گویند، گفت: در جامعه دینی و در بین دین‌داران نیز مکانیزه‌هایی وجود دارد که افراد را از هنجارشکنی، قانون‌گریزی، کج‌روی و فسق و فجور بازمی‌دارد.

وی با بیان این که یکی از این راه‌ها نماز است و نماز یاد خداست و کسی که به یاد خداست گرد معصیت و گناه نمی‌رود، افزود: یک نمازگزار، عالم را محضر خدا می‌داند و خداوند را همیشه شاهد و ناظر بر اعمال خود می‌داند و اطمینان دارد که پس از مرگ باید پاسخگوی تمام اعمال خوب و بد خود باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه یک انسان نمازخوان، هیچ‌گاه خطا نخواهد کرد زیرا اعتقاداتش او را از گناه و خطا بازمی‌دارد، بیان کرد: قرآن کریم در سوره عنکبوت آیه ۴۵ می‌فرماید «به‌راستی‌که نماز انسان را از گناهان کبیره و اعمال ناپسند بازمی‌دارد» و امام رضا (ع) در حکمت نماز جماعت می‌فرماید که  خداوند نماز را برای بازداشتن از بسیاری از معصیت‌ها  مقرر کرده‌اند.

وی با اشاره به آداب و شرایط اقامه نماز افزود: کسی که نماز می‌خواند نباید لباسش غصبی باشد، از مال حرام تهیه نشده باشد، غذایش نیز پاک و سالم باشد؛ در حدیث آمده است اگر کسی مشروبات الکلی مصرف کند تا چهل روز نمازش قبول نیست.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه بنابراین گرایش به نماز و اقامه آن سبب می‌شود تا نمازگزار برای اینکه نمازش مقبول بیفتد، از انجام امور حرام پرهیز می‌کند و حقوق دیگران را مراعات می‌کند، تصریح کرد: پیامبر خدا (ص) می‌فرماید که «کسی که یک‌لقمه از حرام بخورد تا چهل شب نمازش قبول نیست و دعاهایش مستجاب نمی‌شود».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha