جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 446312
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
آتش سوزی در کمپ آورگان روهینگیا در هند

حوزه/ یکی از مراکز اسکان مسلمانان آواره روهینگیا واقع در حومه شهر دهلی نو پس از آتش سوزی به خاکستر تبدیل شد و از بین رفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزرای حوزه؛ یکی از مراکز اسکان مسلمانان آواره روهینگیا واقع در حومه شهر دهلی نو پس از آتش سوزی به خاکستر تبدیل شد و از بین رفت.

این حادثه در نیمه شب روز گذشته رخ داد و با شروع آتش سوزی شعله های حریق به سرعت کل اردوگاه را در بر گرفت و نابود کرد؛ البته خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

علی جوهر که از اقیلیت مسلمان روهینگیا و ساکن این کمپ بود می گوید: در این آتش سوزی تمام دار و ندار مهاجران سوخت، پلیس و عوامل آتش نشانی هم دیر به محل حادثه رسیدند، آتش سوزی بسیار شدید بود.

وی مهاجران را نیازمند کمک های فوری دانست و گفت: آنها چیزی برای خوردن هم ندارند البته مردم منطقه مقداری مواد غذایی فراهم کردند، اما تا کنون هیچ کمکی از سوی مقامات دولتی و محلی صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است پس کشتار فجیع مسلمانان روهینگیا در سال گذشته میلادی توسط نیروهای امنیتی کشور میانمار و اخراج آنها از این کشور مردم این اقلیت به کشورهای اطراف مانند بنگلادش و هند پناهنده شده اند البته عمده این آورگان در اردوگاههای کشور بنگلادش ساکن هستند.

کشورهای میزبان با حضور سازمان های بین المللی در حال مذاکره با کشور میانمار جهت بازگشت این آورگان به سرزمین هایشان هستند ولی شواهد حاکی از طفره رفتن مقامات میانمار از این امر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha