سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استقبال رسانه های بنگلادش از سفر آیت الله اعرافی به داکا

اختصاصی حوزه / رسانه های بنگلادش با انعکاس خبری سفر آیت الله اعرافی به این کشور، از این سفر به عنوان فرصتی برای تعمیق روابط دوجانبه در عرصه های علمی و فرهنگی یاد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، اخیرا آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رئیس جامعة المصطفی به کشور بنگلادش سفر کرد و علاوه بر دیدار با دانش آموختگان «المصطفی» با مقامات دینی این کشور نیز ملاقات نمود.

سفر آیت الله اعرافی به «داکا» با استقبال رسانه های بنگلادش همراه شد؛ «آر تی وی آنلاین» با انتشار چند خبر از سفر مدیر حوزه های علمیه به آن دیار نوشت: آیت الله علی رضا اعرافی خواستار تقویت روابط فرهنگی بین ایران و بنگلادش شده است.

این رسانه بنگلادشی دعای آیت الله اعرافی برای شهدا و آرزوی وی برای صلح پایدار را مورد توجه قرار داد و به قدردانی مدیر حوزه های علمیه از دولت بنگلادش برای سرپناه دادن به آوارگان میانماری اشاره کرد.

آر تی وی آنلاین اظهارات مقامات وزارت امور مذهبی بنگلادش در دیدار آیت الله اعرافی را نیز منتشر کرد که از افزایش دانشجویان بنگلادشی در ایران استقبال کرده بودند.

خبرگزاریwww.amadershomoy.com نیز در گزارش خود به زمینه های همکاری بین ایران و بنگلادش به ویژه عرصه آموزش، فرهنگ، هنر و علوم و فن آوری اشاره کرد و نوشت: مقامات بنگلادش از حضور جوانان و دانشجویان این کشور در عرصه های آموزشی و رقابتهای قرآنی ایران استقبال می کنند.

پایگاه خبری http://dainikamadershomoy.com هم از قول آیت الله اعرافی تیتر زد: ایران آماده همکاری با بنگلادش است.

«جاگو نیوز» دیگر رسانه بنگلادشی نیز با انعکاس خبر دیدار آیت الله اعرافی با مقامات دینی این کشور نوشت: وزیر امور دینی گفت که روابط دوجانبه بین بنگلادش و ایران بسیار عالی است. اما ممکن است با تبادل آموزشی و فرهنگی ، تقویت شود و خوب است که دو کشور در این زمینه پیش بروند.

پایگاه http://www.poriborton.com هم بر ضرورت تقویت همکاریهای بین بنگلادش و ایران تاکید کرد و نوشت: هر دو کشور می توانند در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی و هنری دست به همکاریهای مشترک بزنند.

این رسانه بنگلادشی گزارشی نیز از دیدارهای آیت الله اعرافی با دانشجویان و همچنین شخصیت های دینی منتشر کرد و نوشت: آیت الله اعرافی روز پنجشنبه صبح داکا را به مقصد تهران ترک کرد.

پایگاه «اتفاق» نیز با انعکاس اخبار مربوط به سفر مدیر حوزه های علمیه، از این سفر به عنوان فرصتی برای تعمیق روابط فرهنگی دو کشور یاد کرد و ابراز داشت: سفر سه روزه آیت الله اعرافی به بنگلادش زمینه های خوبی برای تقویت روابط فراهم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha