پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نژادپرستی

حوزه/ یک زن مسلمان حامله که در زندان اصلاحات میشیگان به سر می برد با وجود درخواست های فراوانی که از سوی وکیلش در شورای کایر انجام گرفته، هنوز از غذای حلال، روسری و داشتن یک جلد قرآن محروم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mlive، شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر»، سازمان مدنی مدافع حقوق مدنی مسلمان در ایالات متحده، از مقامات زندانی در میشیگان برای زیرپاگذاشتن حقوق یک زندانی مسلمان و حامله شکایت کردند.

«سیوتا سلما را» یک مادر، زن مسلمان حامله و یک فعال محیط زیست سیاه پوست است که به جرم اسلحه کشیدن به روی کسانی که قصد آسیب زدن به خانواده اش در اجتماعی بیرون دیترویت را داشتند، محکوم و روانه زندان شده است. وکلا حکم او را نژادپرستانه خوانده بودند.

به گفته این شورا، مقامات این زندان نه تنها غذای حلال و فاقد گوشت خوک برای این زندانی زن مسلمان فراهم نکرده اند، بلکه به او که 8 ماه حامله نیز هست اجازه استفاده از روسری و داشتن حجاب نیز نمی دهند. در این شکایت نامه همچنین آمده است که مقامات این زندان ایالتی به او اجازه گذاشتن حجاب در هنگام نماز را نداده و قرآن نیز در اختیار او نمی گذارند.

امی دوکور وکیل شورای کایر گفت: موکل من از زمانی که او به زندان فرستاده شده از حجاب محروم بوده با وجود اینکه درخواست های زیادی در این باره داده ایم. به علاوه بسیاری از غذاهایی که در زندان اصلاحات میشیگان پخته می شوند با گوشت خوک می باشند که برای مسلمانان خوردن آن حرام است. و او در حالی که در سه ماهه پایان حاملگی قرار دارد و غذای زیادی نیاز دارد اما وزن کم کرده است. مقامات زندان به او غذاهای گیاهی پیشنهاد داده اند اما بدن زن حامله به گوشت نیاز دارد.

در این میان مقامات زندان مدعی شدند که فرم درخواست قران و حجاب را به وی داده اند، اما او دیر اقدام کرده و هفته آینده از راه می رسد.

وکیل شورای مسلمانان با رد کردن این ادعا افزود: ما حاضریم هر چیزی که آن ها لازم دارند به آن ها اهدا کنیم و مشکل آن ها در دسترس نبودن قرآن یا روسری نیست بلکه آن ها تعمدی سهل انگاری می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha