پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 449653
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
نخستین کتاب «آشپزی حلال» در کرواسی منتشر شد

حوزه/ جمعی از بانوان مسلمان در شهر سیساک، یک کتاب آشپزی حلال و اسلامی را برای نخستین بار در کرواسی به نگارش در آورده و منتشر کردند. از اهداف اصلی آنان برای این پروژه نشان دادن مزایا و فواید رژیم اسلامی و حلال برای سلامت بشری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نخستین کتاب «آشپزی حلال» در کشور جمهوری کرواسی منتشر شد. جمعی از بانوان مسلمان اهل شهر سیساک در جمهوری کرواسی این کتاب آشپزی حلال را به نگارش درآورده اند. شورای بانوان نهله در سیساک هدف شان را از طراحی و انتشار این کتاب «آشپزی حلال» اهمیت و ارتقاء غذاهای اسلامی، افزایش آگاهی درباره ضروریات آشپزی حلال و مزایای آن عنوان کرده اند.

ناشر این کتاب آشپزی، مرکز گواهینامه کیفیت حلال اعلام کرده که رژیم حلال با تمام خصوصیات یک غذای سالم، مناسب و متعادل مطابقت کامل دارد. در این کتاب آشپزی بیش از 80 دستورپخت غذاهای سنتی و مدرن حلال ارائه شده و نویسندگان سعی داشته اند ایده های جدیدی نیز در آن جای دهند. در ادامه دو سرآشپز معتبر و شناخته شده در کشور کرواسی نیز نقدهایی درباره این کتاب آشپزی نوشته و نظرات حرفه ای مثبت شان را نسبت به اصالت دستورپخت های این کتاب ارائه داده اند.

زرینکا حفظایوف یکی از نویسندگان این کتاب درباره علل الهام بخشی نگارش این کتاب گفت: یکی از دلایل اصلی که سبب شد این پروژه را آغاز کنیم این بود که می خواستیم درباره فواید و مزایای رژیم حلال و اسلامی آگاهی رسانی کنیم و نشان دهیم که رژیم حلال با سلامت و بهداشت غذایی مطابقت دارد.

گفتنی است تمامی دستورپخت های ارائه شده در این کتاب به وسیله 20 تن از زنان عضو شورای بانوان سیساک براساس مواد خام با کیفیت حلال جمع آوری یا طراحی شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha