پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زن مسلمان الجزایری به خاطر «دست ندادن با نامحرم» حق تابعیت نگرفت

حوزه/ یک زن مسلمان الجزایری که با یک فرانسوی ازدواج کرده و درخواست تابعیت این کشور را داده است، به سبب اینکه حاضر نشد با مقامات فرانسوی دست بدهد، براساس حکم دادگاه حق شهروندی دریافت نکرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک زن مسلمان الجزایری که در مراسم دریافت حق شهروندی از کشور فرانسه حاضر به دست دادن با مقامات نشده بود، حق تابعیت به دست نیاورد. این حکم توسط بالاترین دادگاه اداری فرانسه صادر شد.

دولت فرانسه اعلام کرد این رفتار  او نشان داده که وی با جامعه فرانسه سازگاری ندارد.

این زن الجزایری با استدلال و منطق گفته بود که اعتقادات مذهبی وی مانع از دست دادن با مقامات ارشد یا سیاستمداران اداری در مراسم شهروندی می باشد. گفتنی است این مراسم در ژوئن 2016 در منطقه جنوب شرقی شهر ایزر در فرانسه برگزار شد. این زن الجزایری که از سال 2010 با یک مرد فرانسوی ازدواج کرده است و در سال 2017 برای حق تابعیت فرانسوی درخواست داده، این تصمیم دادگاه را «سوءاستفاده از قدرت» توصیف کرد.

لازم  به ذکر است کشور فرانسه با 5 میلیون جمعیت مسلمان بزرگترین کشور مسلمان نشین واقع در اروپای غربی محسوب می شود. اسلام در فرانسه بزرگترین دین پرجمعیت پس از کاتولیک رومی محسوب می شود.

مسئله «دست دادن با نامحرم» اخیرا به یک ابزار سوءاستفاده مقامات فرانسوی علیه مسلمانان تبدیل شده است. چندی پیش نیز دانش آموزان پسر مسلمانی که حاضر نبودند با معلمان زن دست بدهند، با موجی گسترده ای از اعتراضات سیاسی در این کشور روبرو شدند و سیاستمداران سعی دارند به این وسیله مسلمانان را ناسازگار با جامعه فرانسه نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha