جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرقه افراطی احمدیه الجزائر

حوزه/ با حکم دادگاهی در الجزایر تعداد ۲۶ نفر از پیروان فرقه احمدیه در این کشور به دلیل نشر اکاذیب و توهین به سایر فرق اسلامی و همچنین ایجاد شبهه به دین مبین اسلام به ۶ ماه حبس و پرداخت بیست هزار دینار جریمه محکوم شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از jeuneafrique، با تشکیل دادگاهی در شهر اکوبو واقع در 180 کیلومتری شرق الجزیره، تعداد 26 تن از پیروان فرقه احمدیه که غالبا فارغ التحصیلان مدارس علمیه پاکستان بوده و به عنوان مبلغ در الجزایر مشغول تبلیغ بودند، به جرم توهین به اسلام ، تاسیس تشکل های مذهبی مخفیانه و همچنین جمع آوری غیر قانونی کمک های داوطلبانه و مردمی و نیز استفاده از آن در مصارف شخصی و حزبی به شش ماه حبس با اعمال شاقه و همچنین پرداخت مبلغ بیست هزار دینار معادل 146 یورو محکوم شدند.

قابل ذکر است که این دادگاه به صورت علنی و با حضور نمایندگان انجمن‌های اسلامی و ناظران اتحادیه دفاع از حقوق بشر الجزایر LADDH به مدت سه ساعت و با قضاوت آقای کمال الناصری یکی از قضات مشهور این کشور برگزار شد.

این جریان درحالی رخ داد که در شهریور ماه سال 1396 محمد فانی رهبر فرقه احمدیه در الجزایر به جرم دورغ پراکنی و جمع آوری اموال نامشروع با حکم دادگاه به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

گروه احمدیه که گفته می‌شود شمار پیروان آن در سال 2002 حدود 81 میلیون نفر تخمین زده شده، در سال 1889 میلادی(1268 شمسی) در قادیان هند توسط شخصی به نام «میرزا غلام احمد» تاسیس شد و آن زمان ادعا کرد مهدی موعود(عج) است.

در پایان باید این نکته را افزود که در طی سال های اخیر شمار پیروان مذاهبی از قبیل احمدیه در آفریقا خاصه در الجزایر روز به روز در حال افزایش است تا جایی که طبق آخرین آمار تعداد گرویدگان به این مذهب در سال 2016 به دو هزار نفر می رسد و همین آمار ها تعداد کل پیروان این مذهب را چیزی در حدود دوازده هزار نفر در الجزایر تخمین می زنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha