شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اخلاق و معنویت در ورزش باید جزو اولویت ها باشد، تصریح کرد: ملاک قهرمانی در ورزش تنها ایستادن در مقام نخست نیست، بلکه دادن اخلاق و منش قهرمانی و پهلوانی مهم تر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار جمعی از فعالان رشته های ورزشی استان، ورزش را عامل سلامتی جسم انسان دانست و گفت: ورزش بهترین راه برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ریاضت جسمی باید با ریاضت معنوی همراه باشد، افزود: ورزشکاران باید در کنار پرداختن به ورزش قهرمانی، اخلاق و معنویت را نیز در خود تقویت کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اخلاق و معنویت در ورزش باید جزء اولویت ها باشد، خاطرنشان کرد: ملاک قهرمانی در ورزش تنها ایستادن در مقام نخست نیست، بلکه دادن اخلاق و منش قهرمانی و پهلوانی مهم تر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که غلبه کردن بر هوای نفس مهم تر از قهرمانی در صحنه ورزش است، تصریح کرد: قهرمان واقعی کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند و شیطان نتواند در برابرش راه به جایی ببرد.

وی با بیان این که ورزش موجب نشاط و سرزندگی انسان می شود، خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ ورزش در جامعه از بسیاری مشکلات فرهنگی و معضلات اجتماعی در جامعه کاسته خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ورزش یکی از بهترین راه های پر کردن اوقات و فراغت نسل جوان جامعه است، بیان داشت: نسل جوان امروز نیازمند شادابی و نشاط است که این امر با ورزش محقق خواهد شد.

وی با اشاره به این که نسل شاداب و سرزنده به طور حتم نسلی اثرگذار و توانمند برای جامعه اسلامی خواهد بود، خاطرنشان کرد: نسل جوان آینده سازان نظام اسلامی هستند به همین دلیل پرداختن به اموری که موجب رشد و بالندگی آنها می شود ضروری است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که ورزشکاران باید مروج ارزش های الهی و اخلاقی در مجامع ورزشی باشند، تصریح کرد: یک ورزشکار ایرانی باید در مجامع بین المللی پیام ملت و نظام اسلامی را به ملت های جهان انتقال دهد.

نماینده ولی فقیه در مازدران با بیان این که امروز نسل جوان جامعه اسلامی در معرض هجمه ها و توطئه های دشمنان قرار دارند، افزود: باید با برنامه ریزی صحیح مانع از تحقق هجمه های فرهنگی دشمن علیه اعتقادات دینی نسل جوان شویم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که تلاش دشمن تهی کردن اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی است، گفت: کمرنگ شدن این اصول مهم در یک نظام دینی خسارت های جبران ناپذیری برای جامعه در پی خواهد داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه بهره گیریم، خاطرنشان کرد: کمرنگ بودن این اصول مهم در یک جامعه دینی ضعف بزرگی است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که جامعه ای که از اخلاق و معنویت فاصله بگیرد در مسیر انحراف و تباهی قرار خواهد گرفت، گفت: امروز دنیای غرب به دلیل فاصله گرفتن از معنویت و اخلاق در باتلاق فساد و بحران های اجتماعی گرفتار شده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha