پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ارتباط مردم با علما و بزرگان دینی یک ارتباط قلبی و مستحکم است، گفت: علما همواره با آغوش‌ باز پذیرای مردم بودند و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در کنگره آیت الله لایینی، نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در نکا، علما و روحانیت را پرچمداران ترویج و دفاع از دین دانست و گفت: گسترش امروز دین و ارزش های الهی جامعه نتیجه سال ها مجاهدت و تلاش روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش علما و روحانیان در تاریخ اسلام اشاره کرد و با بیان این که علما و بزرگان دینی همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی بودند، افزود: امروز نیز روحانیت همانند گذشته مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که علما و روحانیت همواره پناهگاه و مأمنی امن برای مردم بوده و هستند، تصریح کرد: مردم همیشه اعتماد قلبی به روحانیت داشتند و همین مسأله سبب ارتباط نزدیک مردم با علما شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ارتباط مردم با علما و بزرگان دینی یک ارتباط قلبی و مستحکم است، تصریح کرد: علما همواره با آغوش‌ باز پذیرای مردم بودند و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی می کردند.

امام جمعه ساری، استحکام روز افزون ارتباط میان مردم و روحانیت سبب عصبانیت دشمنان اسلام شده است، گفت: دشمن در تاریخ اسلام به ویژه سه دهه اخیر همه توان خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت و کمرنگ‌کردن ارتباط میام مردم و روحانیت به کار گرفته، اما همواره با شکست روبه‌رو شده است.

وی با بیان این که عزت و عظمت امروز اسلام و انقلاب را مدیون و مرهون مجاهدت های علما و روحانیان در طول تاریخ هستیم، افزود: باید بیش از پیش به تبیین نقش آفرینی علما و فقهای دینی در ادوار مختلف تاریخ پرداخته شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که مردم مازندران همواره با تبعیت از روحانیت قبل و بعد از انقلاب مجاهدت های فراوانی را برای حفظ دین اسلام انجام دادند، تصریح کرد: این مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همگام و همراه با روحانیت در هشت سال دفاع مقدس حضوری پررنگ داشتند.

وی با بیان این که روحانیت در تاریخ همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های دینی قرار داشته است، افزود: در چهار دهه اخیر نیز علما و روحانیان بدون هیچ چشم داشتی جان و مال خود را در طلب اخلاص قرار دادند و برای گسترش اسلام حقیقی صرف کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان آیت الله محمدی لائینی را عالمی ساده زیست و مردم دار معرفی کرد و گفت: این عالم وارسته عبد صالح خدا بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha