جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نام فاضل نمایانگر شخصیت و جایگاه والای این شخصیت برجسته حوزه است، افزود: آیت الله فاضل استرآبادی(ره) یک عالم نخبه در حوزه بود که سیر زندگی چنین شخصیتی باید همواره مورد توجه طالبان علم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش نکوداشت آیت‌الله فاضل استرآبادی(ره) در دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان این که این عالم وارسته همواره با زهد و فروتنی زندگی کرد، گفت: چنین شخصیت بزرگی در حوزه به طور حتم الگوی ارزشمندی برای جامعه خواهد بود.

وی با بیان این که نام فاضل نمایانگر شخصیت و جایگاه والای این شخصیت برجسته حوزه است، افزود: آیت الله فاضل استرآبادی(ره) یک عالم نخبه در حوزه بود که سیر زندگی چنین شخصیتی باید همواره مورد توجه طالبان علم قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله فاضل استرآبادی(ره) همواره با فروتنی زندگی کرد، بیان داشت: زندگی چنین شخصیتی بزرگی تندیسی برای جامعه امروز است.

آیت الله طبرسی با بیان این که طلاب و روحانیان باید بیشتر سیره علمی و عملی عالمان و بزرگان دینی را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: مطالعه زندگی شخصیت هایی همچون آیت الله فاضل(ره) مسیر را برای حرکت صحیح طلاب مشخص می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل سال ها برای تعلیم و تربیت طلاب تلاش کرد، تصریح کرد: عمر بابرکت این شخصیت کم نظیر حوزه در مسیر نشر و گسترش تعالیم الهی در جامعه سپری شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مدیریت حوزه کار بسیار مشکلی است که آیت الله فاضل(ره) به خوبی توانست سال ها موفقیت های بسیاری در این مسیر کسب کند، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته و انقلابی، شاگردان بسیاری را برای خدمت به دین و مردم به جامعه اسلامی تحویل داد.

آیت الله طبرسی با بیان این که علما همه سختی و مشکلات را برای اعتلای دین و معارف اسلامی تحمل کردند، بیان داشت: آیت الله فاضل(ره) نمونه ای یک عالم زاهد، انقلابی، ولایت مدار و مردمی بود که عمر خود را صرف خدمت به دین و مردم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که انتظار امروز ما از حوزه تربیت و پرورش چنین شخصیت های نام آوری است، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل(ره) در همه امور برای جامعه الگو بوده است به ویژه فروتنی، زهد، ولایت مداری و مردم داری این عالم وارسته همواره بر سر زبان ها است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اگر می خواهیم در دین بصیرت داشته باشیم باید دیندار ودین شناس باشیم، تصریح کرد: لازمه بندگی در فقه خلاصه می شود و فقه انسان را به مقام و رتبه های بالا می رساند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله فاضل استرآبادی(ره) به عنوان یک طلبه ساده زیست مدرس اخلاق و الگوی اخلاق جامعه است، خاطرنشان کرد: عمل و رفتار این عالم وارسته و انقلابی گفتارشان را تصدیق می کرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که در سال های اخیر دشمن از همه توان خود برای تغییر رفتار و الگوی اسلامی در جامعه بهره گرفته، بیان داشت: باید در چنین شرایطی زندگی و سیره عملی علما الگوی رفتاری و سبک زندگی همه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که علما از اعیان مَنشی گذشتند و تا بتوانند این برکات و سرمایه های دینی را برای ما به یادگار بگذارند، تصریح کرد: ساده زیستی و مردم داری علما همواره در تاریخ مورد توجه بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که این همایش نشان دهنده وحدت و همبستگی حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: همراهی حوزویان و دانشگاهیان در کنار نشان دهنده بلوغ سیاسی انقلاب است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی به کار گرفته اند، تصریح کرد: در حال حاضر باید برای تثبیت انقلاب تلاش و هوشیارانه عمل کرد زیرا دشمن دست بردار نیست.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه نقظه نفوذ توطئه دشمنان خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز همه بخش های تأثیرگذار کشور باید برای صیانت از انقلاب و آرمان های نظام تلاش کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر محوریت اتحاد بین دانشگاه و حوزه نباید رها شود، تصریح کرد: برگزاری چنین همایش هایی حفظ پایه های صیانت از انقلاب است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha